سخنگوي وزارت امور خارجه چين امروز چهارشنبه اعلام کرد نماينده ويژه اين کشور در خاور ميانه در سفر خود به منطقه از سرگيري پيش از موعد مذاکرات صلح بين رژيم صهيونيستي و فلسطين را خواستار شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري شينهوا، به گفته هونگ لي سخنگوي وزارت امور خارجه چين، وو سايک در سفر خود به منطقه خاور ميانه- نوزدهم تا بيست و دوم ماه اکتبر (بيست و هشتم مهر تا اول آبان ماه)- در گفتگو با مقامات فلسطين و رژيم صهيونيستي اعلام کرد چين مسئله فلسطين را هسته امور خاورميانه مي داند.

به گفته وو، از نظر چين تلاش براي کشف راه حل سياسي براي مسئله صلح خاورميانه و در ايجاد صلح و ثبات در منطقه از اهميت بسياري برخوردار است.

به گفته وو، چين از هر گونه تلاشي که به تقويت مذاکرات صلح و کشف راه حل سياسي براي اين موضوع کمک کند، حمايت و فلسطين و رژيم صهيونيستي را به ايجاد اطمينان دوجانبه ترغيب مي کند.

نماينده چين در خاور ميانه همچنين ابراز اميدواري کرد تمامي طرفين و به ويژه رژيم صهيونيستي قدمهاي مثبتي براي بهبود وضعيت بشردوستي در نوار غزه بردارند و فضايي مناسب براي از سرگيري زودرس مذاکرات ايجاد کنند.

برچسب ها: چین ، مذاکرات ، صلح ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار