تكليف نهايي ساخت زندگي نامه "شيخ احمد قمي" تا يك ماه ديگر مشخص مي شود.

جمال شورجه؛ كارگردان سينما و تلويزيون در خصوص "سواديكا" و هزينه 7 ميلياردي اين پروژه به خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران ؛گفت: پروژه "سواديكا" يك پروژه بزرگ و ديني در خصوص زندگي "شيخ احمد قمي" است كه متاسفانه تا به امروز موفق به ساخت آن نشده ايم.
وي افزود: يكي از مشكلات اساسي اين پروژه بحث بودجه آن است كه به دليل گران شدن ارز به لحاظ توليد و موافقت مسئولان در جهت تخصيص بودجه مورد نظر نسبت به ساخت اين پروژه با مشكل روبرو شديم.
وي افزود: به طور كلي ساخت اين فيلم در كشور تايلند است و ما براي كاهش هزينه هاي توليدي اين فيلم قصد داريم بعضي از دكورهاي آن را در ايران بسازيم.
شورجه اظهار داشت: كمبود بودجه تنها مختص به فيلم ما نبوده و اين مشكل كل كشور و اهالي سينما است.
وي در خصوص هزينه ميلياردي اين فيلم ؛ تصريح كرد: تا قبل از گراني ارز هزينه اين فيلم نصف مبلغ ذكر شده بود كه با تغييرات ارزي و توليد اين فيلم در خارج از كشور برآورد هزينه افزايش يافت.
شورجه در خصوص هزينه هاي ميلياردي در توليد فيلم هاي سينمايي، تصريح كرد: صرف هزينه هاي ميلياردي در جهت توليد آثاري فاخر با مباحث ديني براي سينماي  ايران ضروري است به خصوص پروژه هايي كه بين المللي و برون مرزي هستند.
وي ادامه داد: فيلم تلويزيوني يوسف پيامبر يكي از آثار فاخر بود كه سه ميليارد مخاطب بين المللي داشت اينگونه توليدات در جهت معرفي اسلام بسيار مهم و ارزشمند هستند.
وي افزود: فيلم سينمايي "سواديكا" يك پروژه ملي، ديني و اعتقادي است و مي تواند در ترويج دين اسلام تاثيرگذار باشد.
كارگردان فيلم سينمايي "33 روز " در ادامه افزود: علاوه بر هزينه و ساخت دكور در خارج از كشور دستمزدهاي بسيار بالاي بازيگران هم بخشي از بودجه تخميني اين پروژه است كه نمي توان از آن غافل شد.
وي بيان كرد: با وجود برآورد هزينه اي كه داشتيم براي اطمينان بيشتر در خصوص هزينه هاي كلي فيلم و انتخاب لوكيشن و ساخت دكور به همراه "ميرفخرايي" در چند روز آينده سفري مجدد به تايلند خواهيم داشت.
شورجه در پاسخ به اين سوال كه آيا در نهايت فيلم سينمايي "سواديكا" ساخته خواهد شد؛ خاطرنشان كرد: تكليف توليد اين فيلم تا يك ماه آينده روشن خواهد شد و اميدوارم حوزه هنري، شهرداري، صدا و سيما، بسيج و نهادهايي كه از لحاظ مالي نسبت به دولت مستقل هستند در جهت تامين هزينه هاي اين فيلم ما را ياري كنند./ص
برچسب ها: شورجه ، سینما ، تکلیف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار