يک کارشناس بيمه با اشاره به ارتباط متقابل بين پيشرفت بيمه ها و رشد اقتصادي کشور گفت: پيشرفت بيمه در يک کشور مي تواند منجر به حفظ ثروت ملي و تشکيل پس اندازهاي بزرگ شود.

لطفي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: پيشرفت بيمه ارتباطي مستقيم با رشد و توسعه اقتصادي، افزايش مبادلات و توسعه سرمايه گذاري هاي آن کشور دارد.

وي ادامه داد: با توجه به نقش صنعت بيمه به عنوان يک نهاد سرمايه گذار و تعهدش در جبران خسارت اين نهاد مي تواند تاثير بسزايي بر فعاليت هاي اقتصاد کلان و نيز رشد اقتصادي کشور داشته باشد.

وي يکي از اثرات مهم اقتصادي بيمه را حفظ ثروت ملي دانست و گفت: اشخاص و نهادها مي توانند ضمانت اموال و تاسيسات خود را با پرداخت حق بيمه مستمر، به شرکت هاي بيمه گذار واگذار کنند.

لطفي اظهار داشت: بنابراين اگر ضريب نفوذ بيمه از طريق گسترش فرهنگ بيمه و تنوع بخشي به بيمه نامه ها افزايش يابد، فعالان اقتصادي وارد عرصه جديد از سرمايه گذاري ها مي شوند و اين سرمايه گذاري هاي جديد، بافت توسعه و رشد اقتصادي در کشور مي شود. اين امر فقط در صورتي تحقق مي يابد که سرمايه گذار بداند هيچ خطري سرمايه اش را تهديد نمي کند و دراين شرايط است که بيمه مي تواند ريسک خطر را کاهش دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار