حققان پس از اينکه توانستند از راه مهندسي ژنتيک نورونهاي عصبي اين کرم را به نور حساس کنند دريافتند که مي توانند حرکات آنرا با استفاده از وارد کردن يک محرک به داخل مغزش کنترل کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ محققان در دانشگاه هاروارد کنترل مغز و حرکات يک کرم ميکروسکوپي را به دست گرفتند.
اين محققان پس از اينکه توانستند از راه مهندسي ژنتيک نورونهاي عصبي اين کرم را به نور حساس کنند دريافتند که مي توانند حرکات آنرا با استفاده از وارد کردن يک محرک به داخل مغزش کنترل کنند.
شاراد رامانتان استاديار بيولوژي مولکولي دانشگاه هاروارد در اين باره مي گويد:با کنترل نورون اين کرم ما مي توانيم کنترل حرکات چرخشي آنرا به سمت راست و يا چپ و يا عقب و جلو در اختيار خود بگيريم و اين نورون اطلاعات حسي قابل توجهي را دريافت مي کند و با کنترل اين نورون مي توانيم حرکت کرم و چگونگي کنترل آنرا از راه دور نشان دهيم .
وي افزود:با کنترل فعاليت هاي نوروني اين کرم مي توانيم اين موضوع را به آن القاء کنيم که غذا در نزديکي آن قرار دارد و اين در حاليست که هيچ غذايي در نزديکي آن وجود ندارد و در حقيقت ما آنرا گول مي زنيم.
قصد داريم تا از اين روش بر روي گونه اي ماهي که از مغزي پيچيده برخوردار است استفاده کنيم و اين موضوع مي تواند پاسخ سوالات پيرامون چگونگي ايجاد شبکه هاي بيولوژيکي را بدهد.
اسکين کوچاباس ديگر عضو اين گروه تحقيقاتي گفت:ما از يک سيستم پردازشگر الگوريتم پيچيده براي پردازش تصوير اين کرم استفاده کرديم تا پس از تشخيص محل نورون نور را بر روي او بتابانيم .
 
منبع: آریا
برچسب ها: محققان ، کرم ، عصبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار