عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت :‌ازدواج مناسب نقش موثری در ارتقاء سلامت روان فرد ایفاء می کند .

محمد رضا فیاضی بردبار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد  ا بیان اینکه در ازدواج تجربه به اشتراک گذاشتن احساسات ایجاد می شود افزود :‌این امر موجب به رسمیت شناختن احساسات مثبت و منفی و بروز آنها و در نتیجه افزایش سلامت روان فردی می شود .

وی با بیان اینکه در ازدواج دستیابی به برخی ازنیازهای عالیه میسر می شود،تصریح کرد :‌ تجربه دوست داشتن و دوست داشته شدن ، امنیت، سلامت وپاسخ به نیازهای روانی از دیگر مزایای ازدواج مناسب به شمار می رود .

فیاضی بردبار خاطر نشان کرد :‌هنگامی که همسر از بسیاری از نیازها و خواسته های خود با هدف افزایش آسایش و راحتی همسر و فرزندانش می گذرد ، نوعی ایثار است که در زندگی مشترک تجربه می شود .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت را یکی از محورهای مهم در خانواده برشمرد و اظهار کرد :‌ باید محیط خانواده به گونه ای باشد که اگر شرایط بحرانی و استرسی بر فرد وارد شد،مهمترین منبع حمایت کننده خود را خانواده بداند .

وی با اشاره به اینکه افزایش حس مسئولیت از دیگر مزایای زندگی مشترک به شمار می رود که ممکن است در دوران تجرد زیاد به ان پرداخته نشود افزود :‌زمانی که زوجین در مقابل یکدیگر متعهد می شوند که تا پایان عمر همراه هم باشند این یک نوع حس مسئولیت است .

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دیگر فواید ازدواج سالم گفت :‌ انسان با ازدواج کامل می شود و بسیاری از احساسات و نیازهای فرهنگی ،دینی ، اجتماعی و روانی فرد از جمله ايجاد اخلاق نيكو در افراد ، سلامت و بهداشت رواني ، انس ، آرامش ، مودت تکامل پیدا می کند.

فیاضی بردبار با بیان اینکه برای داشتن زندگی سالم باید یک ازدواج مناسب داشت خاطر نشان کرد:‌دستیابی به بلوغ روانی و اجتماعی ، داشتن شرایط متناسب ( هم شان،هم سطحی از نظر مسائل اجتماعی ، فرهنگی )و اشتراک داشتن خانواده ها از اصول مهمی است که به یک ازدواج موفق می انجامد .

برچسب ها: نقش ، ازدواج ، سلامت ، روان ، افراد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.