فرماندار مهریز گفت: با راه‌اندازی بندر خشک، جهشی بزرگ در توسعه اقتصاد شهرستان مهریز رخ می‌دهد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

فرماندار مهریز گفت: با راه‌اندازی بندر خشک، جهشی بزرگ در توسعه اقتصاد شهرستان مهریز رخ می‌دهد.

مهدی کیانی مقدم با بیان اینکه احداث و راه‌اندازی نخستین بندر خشک کشور در یزد و در مجاورت مهریز یکی از مهم‌ترین جرقه‌های اقتصادی و پیشرفت این شهرستان به حساب می‌آید، اظهار داشت: فعالیت بندر خشک  یزد با هدف رونق گسترده اقتصادی استان رسما آغاز شده است.

وی افزود: این بندر پایانه‌ای برای تقویت ترانزیت، صادرات و پس کرانه‌ای برای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان خواهد بود.

فرماندار مهریز با اشاره به همت والای استاندار یزد در پیگیری تاسیس این بندر خشک عنوان کرد: چندین استان کشور از جمله تهران، قم و کرمان تاکنون متقاضی تأسیس و راه‌اندازی بندر خشک بوده‌اند اما هیچ یک از آنان تاکنون به مرحله اجرایی نرسیده و بندرخشک  یزد نخستین بندر خشک فعال کشور است که با مشارکت و استقبال خوب مردم و مسئولان یزد فعالیت خود را آغاز کرده است.

کیانی مقدم با بیان اینکه احداث بندر خشک در یزد یکی از مصوبات سفر استانی دولت است، افزود: بندرخشک پایانه‌ای ترکیبی است که به بندری ساحلی متصل است.

وی عنوان کرد: تجهیزات لازم و کافی برای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ‌و نقل اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده‌اند و مشتریان می‌توانند کالاهایشان را با استفاده از این شیوه‌های مختلف به آن ارسال کنند و یا از آن تحویل بگیرند.

کیانی مقدم یادآور شد: علاوه بر خدمات پایه‌ای، خدماتی نظیر انبارسازی کالا، نگهداری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارائه می‌شود.

فرماندار مهریز، مهم‌ترین مزایای احداث بندرخشک در استان یزد را  تقویت وضعیت بنادر در زنجیره‌های حمل و نقل، توسعه نواحی داخلی کشور و ایجاد فرصت‌های مختلف شغلی، احتمال افزایش سرعت مراحل گمرکی برای کالاهای حمل شده به وسیله احداث بنادر خشک مجهز به خدمات گمرکی عنوان کرد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.