وزير فرهنگ انگليس اعلام کرد رسوايي اخلاقي جيمي ساويل مجري سابق برجسته بي بي سي «نگراني هاي بسيار جدي» را درباره اعتماد عمومي به بي بي سي مطرح کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه ديلي تلگراف در نسخه اينترنتي خود نوشت: در پي حضور جرج انت ويستل مدير کل بي بي سي در پارلمان انگليس و افشاي مواردي جديد درباره سوء استفاده جنسي از کودکان، ماريا ميلر در نامه اي به لورد پترن بارنس رئيس بي بي سي تراست اعلام کرد ضروري است سه کميته تحقيق مستقل بي بي سي درباره سوء استفاده جنسي از کودکان بتواند هر مدرکي را که وجود دارد بررسي کنند.

لورد پترن در پاسخي موجز انجام تحقيقاتي جامع را در اين خصوص وعده داد اما در هشداري سرپوشيده اعلام کرد دولت نبايد به اين ماجرا کشيده شود و افزود:« من مي دانم شما نمي خواهيد چنين برداشتي را ايجاد کنيد مبني بر اينکه درحال زيرسوال بردن استقلال بي بي سي هستيد.» اعضاي پارلمان انگليس انت ويستل را به نداشتن کنترل بر اين شبکه خبري متهم کردند.

وي اعلام کرد نه کارمند کنوني و شش کارمند سابق بي بي سي از جمله ساويل با اتهاماتي درباره آزار جنسي کودکان مواجهند.

در همين حال براساس يک پيام الکترونيکي افشا شده ، پيتر ريپون سردبير نيوزنايت رسوايي اخلاقي درباره ساويل را کنار گذاشته است و به کارمندان خود گفته است قربانيان پرونده ساويل نوجوان بوده و خيلي کم سن نبوده اند.

بعد از گذشت سه هفته از برملا شدن ماجراي تمايلات جنسي ساويل به کودکان در مستند آي تي وي، انت ويستل به منظور پاسخگويي به نمايندگان پارلمان انگليس درباره قصور بي بي سي در مهار مجري تلويزيوني خود و تصميم اين شبکه براي سرپوش گذاشتن بر فيلم برنامه نيوزنايت بعد از مرگ ساويل در سال گذشته در پارلمان حاضر شد. بي بي سي با سوالات متعددي مواجه شده است مبني بر اينکه آيا اين فيلم به سبب فشارهاي مديران پخش نشده است يا خير.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار