انتشار کتابي در بلژيک، مسئله فساد مالي خانواده سلطنتي اين کشور را برملا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني يورونيوز،  انتشار اين کتاب واکنش هاي زيادي در پي داشته است. در اين کتاب افشاگرانه با عنوان "مسائل مربوط به خاندان سلطنتي" که بحثهاي بسياري  در مطبوعات بلژيک  پديد آورده، "فردريک دوبورسو" روزنامه نگار بلژيکي از جمله به جزييات زندگي خصوصي شاهزاده "فيليپ" وليعهد کشور و همسرش پرنسس "ماتيلد" و ساير اعضاي سلطنت مي پردازد.
"البرت دوم" پادشاه پلژيک در اين کتاب فردي خسته و فرسوده معرفي شده و "فيليپ" پرنسي نارضاي خوانده مي شود که گرايشهاي هم جنس گرايانه دارد.
 "دوبورسو" نويسنده اين کتاب مي گويد : دو سال ديگر در سال 2014 در بلژيک انتخابات فدرال و منطقه اي برگزار مي شود که نقطه عطفي در صحنه سياسي است. در آن زمان بايد سلطنتي قوي داشته باشيم و  خانواده سلطنتي بايد آماده باشد و مشکلات خود را حل کند.
دربار بلژيک انتشار اين کتاب را محکوم  و بر جنبه هاي دروغين و اهانت آميز آن تاکيد کرد .  
از نظر بسياري  از شهروندان خانواده سلطنتي عامل وحدت و پايداري کشور است و نوشتن کتابي افشاگرانه درباره جزييات زندگي خصوصي اعضاي آن جنبه منفي دارد.  
يکي از شهروندان بلژيکي مي گويد:اگر خانواده سلطنتي وجود نداشته باشد، بلژيکي هم در کار نخواهد بود. هدف نويسندگان چنين کتابهاي، تجزيه بلژيک است.
در حالي که بلژيک در آستانه تجزيه قرارگرفته، زير سئوال بردن خانواده سلطنتي اين کشور امري مشکوک تلقي مي شود. بلژيک به تازگي از بحران سياسي طولاني مدتي خارج شده است و اين اقدام به کمک ميانجيگيري البرت دوم امکان پذير بود.
برچسب ها: انتشار ، کتاب ، بلژیک ، سلطنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار