دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران از تهیه و تدوین طرح نامه مدیریت تحول در نظام تعلیم و تربیت خبر داد.

 

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حصاری یکی از محورهای فعالیت شورای برنامه‌ریزی آموزشی‌ـ تربیتی حوزه های علمیه خواهران را اصلاح همه عناصر و مولفه‌های تشکیل‌دهنده نظام آموزشی این حوزه‌ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران، شکل سامان‌یافته‌ای دارد و درحال اجرا است و به صورت دائم در آن بازخوردگیری و اصلاح صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اصلاحاتی که هم اکنون در این نظام صورت می‌گیرد مربوط به دوره عمومی سطح دو(کارشناسی) است اما باید مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) و تمام مولفه‌های نظام آموزشی بررسی و اصلاح شود.

حجت‌الاسلام حصاری با بیان اینکه اصلاح سرفصل‌ها، متون درسی، آمایش اساتید، ارتقاء امکانات و ابزار آموزشی و بازنگری در گزینش و پذیرش باید در چارچوب اصلاح نظام آموزشی قرار گیرد اظهار داشت : برخی از ضعف‌ها و نواقص احتمالی نظام آموزشی ناشی از ناکافی بودن تعداد اساتید، تناسب نداشتن اساتید و دروس و بی دقتی در شیوه‌های پذیرش است که هر کدام از این موارد سهمی از ناکارآمدی نظام آموزشی را به دنبال دارد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران تاکید کرد: اراده مدیران ارشد مرکز بر این است که همه نظام آموزشی اصلاح شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.