"جان فرگوسن" 64 ساله مبتلا به شيزوفرني حاد 34 سال از عمر خود را در زندان در انتظار مرگ بوده؛ حال آنکه ديشب اجراي حکم اعدام وي به تعويق افتاد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، جلسه دیوان عالی آمریکا در آخرین لحظات به حالت تعلیق درآمد تا تعیین سرنوشت این آمریکایی که از چهل سال پیش اختلالات روانی اش برای پزشکان محرز شده است، به زمان دیگری موکول شود.پزشکان می گویند این محکوم به مرگ از یک شیزوفرنی حاد رنج می برد.
این شهروند آمریکایی که "جان فرگوسن" نام دارد به جرم هشت فقره قتل به اعدام محکوم شده و قرار بود سه شنبه شب ساعت 22 به وقت گرینویچ (18 به وقت آمریکا) در ایالت فلوریدا اعدام شود. عالی ترین نهاد قضایی آمریکا از به تعویق انداختن زمان اجرای حکم پرونده این محکوم خودداری کرده بود اما به گفته کریس هندمن، یکی از وکلای مدافع جان فرگوسن درست در ساعت اجرای حکم دیوان استیناف جنوب شرقی آمریکا قبول کرد اجرای حکم اعدام را به حالت تعلیق درآورد. با این حال وزارت دادگستری ایالت فلوریدا نیز به نوبه خود به سرعت در دیوان عالی آمریکا خواستار لغو تعلیق اجرای حکم اعدام جان فرگوسن در زمان مقرر شد.
دادگاه ایالت فلوریدا که خواستار تعلیق اجرای حکم اعدام فرگوسن شده است تاکید می کند که موارد و مسایلی را که وکلای مدافع این محکوم مطرح کرده اند، باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار