عضو کميته روابط خارجي حزب آزادي و عدالت مصر گفت: مصر جديد با قدرت از فلسطينيان در نوار غزه حمايت مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، طارق المرسي در گفتگو با شبکه تلويزيوني القدس درباره اهداف سفر امير قطر به نوار غزه گفت: رژيم صهيونيستي رژيم سابق مصر را گنجي راهبردي براي خدمت رساندن به منافع تل آويو مي دانست چرا که رژيم مبارک در محاصره تحميلي اسرائيل بر نوار غزه مشارکت داشت. اما دولت کنوني مصر نقش مهمي در حمايت از سفر امير قطر به نوار غزه داشته است.

وي اضافه كرد:صهيونيست ها تلاش زيادي کردند تا ميان گروه هاي فلسطيني اختلاف ايجاد کنند ولي سفر امير قطر به غزه مقدمه اي براي پايان دادن به اين اختلافات است. اين سفر مرحله اي جديد در روابط کرانه باختري رود اردن و نوار غزه ايجاد مي کند و از کشورهاي عربي و اسلامي مي خواهد که از فلسطينيان حمايت بيشتري داشته باشند.

المرسي در ادامه گفت: مصر اهميت ويژه اي به نوار غزه مي دهد و در اين سفر وزير آموزش و پرورش مصر نيز حضور داشت. دولت و ملت فلسطين از حقوق فلسطينيان حمايت مي کنند.

وي افزود: آگاهي ملت هاي عربي و انقلاب هايي که در برخي از اين کشورها رخ داد، تضمين واقعي اجراي تعهدات قطر و ديگر کشورها در نوار غزه است. دولت هاي جديد در ليبي،مصر و تونس بر اساس مشارکت آزادانه شهروندان اين کشورها انتخاب شدند، همان طور که ملت فلسطين به صورت آزادانه جنبش حماس را انتخاب کرد. مصري ها روابط ويژه اي با فلسطينيان در نوار غزه دارند. نبايد اجازه داد نيروهاي شرارت از اختلافات ميان گروه هاي فلسطيني بهره برداري کنند و اين اختلافات به زودي حل و فصل خواهد شد.

برچسب ها: فلسطین ، حمایت ، مصر ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار