مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روزهای 28 و 29 آذر‌ماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ عبدالرضا صمدی اظهار کرد: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با هدف گسترش فرهنگ قصه‌گویی در کشور طی روزهای 28 و 29 آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: قصه‌گویی یکی از بهترین روش‌های غیر مستقیم انتقال مفاهیم اخلاقی، دینی، ارزشی و اجتماعی برای کودکان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی افزود: با توجه به علاقه کودکان به قصه‌گویی خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از این هنر کودکان را به دنیای کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند سازند و با روایت قصه‌ها کودکان را با ادبیات، هنر و زندگی گذشتگان آشنا کنند.

صمدی، گسترش فرهنگ قصه‌گویی در کشور، تبادل تجربه میان قصه‌گویان و تولید متون مناسب قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان را از اهداف برگزاری مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند عنوان کرد.

وی تصریح کرد: مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بیرجند در سه بخش قصه‌گویی حضوری، صوتی، بازنویسی و باز‌آفرینی متون کهن در آستانه شب یلدا در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی گفت: هنرمندان، روحانیون، مربیان کودک و نوجوان، والدین و دانشجویان می‌توانند با موضوعات دینی، تربیتی، آموزه‌های اخلاقی و هویت ملی در این جشنواره شرکت کنند.

صمدی اظهار کرد: توجه به زندگی قهرمانان ایرانی از کاوه آهنگر تا شهید بابایی که نامشان همواره در ذهن ایرانیان ماندگار است، یکی از موضوعات پیشنهادی به قصه‌گویان است و قصه‌گو باید فرازهایی از زندگی قهرمانان ایرانی را در راستای حفظ ارزش‌های انسانی انتخاب کند.

وی یاد‌آورشد: تمامی علاقه‌مندان تا 10 آبان‌ماه امسال فرصت دارند فرم ثبت‌نام را با مراجعه به سایت خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آدرس khj.kanoonnews.ir دریافت و ضمن آگاهی کامل نسبت به ثبت‌نام در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اقدام کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.