خبرگزاري فرانسه عناوين برخي از مهمترين رويدادهاي جهان را در روز چهارشنبه بيست و چهارم اکتبر، سوم آبان ماه، به اين صورت اعلام کرد:

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،
سوريه
دمشق- پيگيري تحولات در سوريه
 
- پيگيري ماموريت اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب در سوريه. ابراهيمي ماموريت پنج روزه خود را در دمشق به پايان رساند.
 
آمريکا
لاس وگاس، دنور- باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و ميت رامني، رقيب جمهوري خواه وي در انتخابات ششم نوامبر، در ايالت هاي ايووا، کلرادو، نوادا و اوهايو تبليغات خود را پيگيري خواهند کرد. ممکن است آراي راي دهندگان آمريکايي در اين چهار ايالت سرنوشت انتخابات رياست جمهوري آمريکا در ششم نوامبر را رقم بزند.
 
آلمان
برلين- انگلا مرکل از بناي يادبود کولي هايي که در جنگ جهاني دوم توسط نازيهاي آلمان کشته شدند، رونمايي مي کند اين در حالي است که کولي ها همچنان در بسياري از کشورهاي اروپايي قرباني تبعيض نژادي و رفتار نژادپرستانه اروپايي ها هستند.
 
آلمان
برلين- ماريو دراگي، رئيس بانک مرکزي ايتاليا، ساعت 14 به وقت گرينويچ در سخنراني خود در بوندستاگ، پارلمان آلمان، سياست هاي اين نهاد مالي را در حمايت از يورو اعلام خواهد کرد. نمايندگان پارلمان آلمان درباره همبستگي بيشتر با کشورهاي بحران زده اروپايي ترديدهاي فراواني دارند.
 
غنا
تما- اکثر ملوانان يک کشتي نظامي آموزشي متعلق به آرژانتين به نام  ARA Libertad که از سه هفته پيش به علت مشاجره مربوط به بدهي هاي آرژانتين در بندر تما در غنا متوقف شده است، اجازه پيدا خواهند کرد اين کشور را ترک کنند اما اين کشتي آموزشي اجازه ترک بندر را نخواهد داشت. يک هواپيماي چارتر ايرفرانس ساعت چهارده و پانزده دقيقه به وقت گرينويچ با 290 ملوان آرژانتيني کشتي يادشده از اکرا به مقصد بوئنوس ايرس پرواز خواهد کرد.
 
لبنان
بيروت، طرابلس- پيگيري اخبار مربوط به تنشهاي موجود در لبنان به ويژه در طرابلس. کاترين اشتون، مسئول بلند پايه سياست خارجي اتحاديه اروپا نگراني خود را درباره بي ثباتي در لبنان و تنشهاي موجود در اين کشور که پس از کشته شدن يک مسئول بلند پايه اطلاعاتي مخالف سوريه تشديد شد، اعلام کرده است.
 
اسرائيل، سرزمينهاي فلسطيني
بيت المقدس، رام الله- کاترين اشتون، مسئول بلند پايه سياست خارجي اتحاديه اروپا به اسرائيل و سرزمينهاي فلسطيني سفر مي کند. وي در ديدار با مقامات اسرائيل درباره روند صلح خاورميانه و راههاي خارج کردن اين پرونده از بن بست مذاکره خواهد کرد. مسئله ايران نيز يکي ديگر از موضوعاتي است که در ديدار وي با مقامات اسرائيلي مطرح خواهد شد.
 
عربستان سعودي
مکه- بيش از دو ميليون زائر مسلمان از کشورهاي مختلف جهان مناسک حج تمتع سالانه را در مکه آغاز خواهند کرد. مهمترين مرحله اين آئين بيتوته زائران به منظور دعا و نيايش در صحراي عرفات است که پنجشنبه اتفاق خواهد افتاد.
 
سودان، اتيوپي
خارطوم، اديس ابابا- اتحاديه آفريقا که براي بررسي توافق نامه سودان و سودان جنوبي براي پايان دادن به حمايت دو کشور از شورشيان تشکيل جلسه داده است، تنش هايي را که در روزهاي اخير در ايالت کردوفان جنوبي در سودان ايجاد شده است، بررسي خواهد کرد. شورشيان سودان براي دومين بار در ماه کنوني ميلادي به مرکز ايالت کردوفان جنوبي خمپاره شليک کردند.
 
- شوراي صلح و امنيت اتحاديه آفريقا از ساعت هفت به وقت گرينويچ در نشستي در اديس ابابا با حضور تابو امبکي، رئيس جمهور پيشين آفريقاي جنوبي، پيشرفت هايي را که در مذاکرات صلح ميان دو سودان حاصل شده است، بررسي مي کند.  
 
ايتاليا
رم- دادگاه استيناف سه عضو پيشين ارتش آلمان که به دست داشتن در کشتار 140 غيرنظامي ايتاليايي در مارس سال 1944 متهم شده اند، تشکيل خواهد شد.  
 
فرانسه  
پاريس- مسئولان گروه خودروسازي پژو سيتروئن ساعت شش به وقت گرينويچ نظر خود را درباره طرح حذف هشت هزار شغل در فرانسه و همچنين توافقي که در ماه فوريه با شرکت آمريکايي جنرال موتورز منعقد شد، اعلام خواهند کرد.
 
بلژيک
بروکسل- کميسيون اروپا پيشنهاد خود را درباره تاسيس صندوق کمک به افراد بسيار محروم اعلام خواهد کرد. اين صندوق در آغاز کار اعتباري بالغ بر دو و نيم ميليارد يورو خواهد داشت. لاسزلو اندور، کميسر امور اجتماعي اروپا، ساعت ده و نيم به وقت گرينويچ در کنفرانسي مطبوعاتي حضور خواهد يافت.
 
آمريکا
نشست کميته سياستگذاري پولي بانک مرکزي آمريکا به کار خود پايان مي دهد و ساعت 18:15 دقيقه به وقت گرينويچ بيانيه اي درباره نرخ سود، وضعيت بازار و اوراق قرضه آمريکا منتشر خواهد کرد.  
 
فرانسه  
پاريس- دادگاه استيناف پاريس راي خود را درباره پرونده ژروم کرويل که به وارد کردن خساراتي عظيم به موسسه اعتباري سوسيته ژنرال در سال دو هزار و هشت متهم شده است، صادر خواهد کرد.
 
آمريکا
نيويورک- دادگاه نيويورک حکم مجازات راجات گوپتا، مدير پيشين گلدمن ساکس و فعال مشهور پيشين وال استريت که به معامله اطلاعات محرمانه متهم شده است، صادر خواهد کرد.
 
آمريکا
گلد ميد- پيگيري اخبار مربوط به دومين روز جلسات استماع پرونده عبدالرحيم النشيري، اصلي ترين مظنون حمله به ناو آمريکايي يو اس اس کول در سال 2000. پرونده اين مظنون در دادگاه نظامي پايگاه دريايي گوانتانامو در خاک کوبا بررسي مي شود.  
 
مالي
باماکو- پيتر مورر، رئيس کميته بين المللي صليب سرخ که در پايان سفر خود به نيجر به مالي سفر کرده است، ساعت 17و 30 دقيقه به وقت گرينويچ در کنفرانسي مطبوعاتي به سوالات روزنامه نگاران درباره مسايل مربوط به بحران شمال مالي که منجر به آوارگي صدها هزار نفر در داخل خاک مالي يا خارج از اين کشور شده است، پاسخ خواهد داد. 
برچسب ها: عناوین ، اخبار ، چهارشنبه ، جهان ، news
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار