رژیم صهیونیستی چهارشنبه آخرین گروه از فعالان خارجی بازداشت شده متعلق به یک فروند کشتی خارجی را که با هدف شکستن محاصره دریایی غزه عازم آب های این منطقه شده بود آزاد خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از نیروی دریایی رژیم اشغالگر قدس شنبه کشتی « ام وی استلله» MV Estelle حامل پرچم فنلاند را که حامل کمک برای ساکنان غزه بود و تلاش می کرد از محاصره دریایی غزه عبور کند، در آب های بین المللی رهگیری کرد و پس از ورود نظامیان به عرشه آن، فعالان همراه این کشتی را بازداشت کرد و بدین ترتیب به تازه ترین تلاش فعالانی که قصد داشتند از راه دریا خود را به غزه برسانند، خاتمه داد.

صابین حداد، سخنگوی اداره مهاجرت اسرائیل گفت: «هفده نفر از افراد بازداشت شده باقی مانده شب هنگام سه شنبه و چهارشنبه با توجه به ظرفیت هواپیمایی که قرار است آنها را انتقال دهد، اخراج خواهند شد.»

«جیم منلی »، وکیل هفتاد و نه ساله و سابق کانادایی و تعدادی از اتباع فنلاندی، نروژی، اسپانیایی و سوئدی از جمله افراد این کشتی بودند که دستگیر و به بازداشتگاه انتقال داده شدند. پنج عضو پارلمان اروپا هم از جمله افرادی بودند که این کشتی را همراهی می کردند.

دادگاهی در جنوب اسرائیل روز دوشنبه سه شهروند اسرائیلی را که این گروه از فعالان هوادار فلسطینی را با این کشتی همراهی می کردند، آزاد کرد.
پنج تن از فعالان خارجی از جمله پنج یونانی، سه اسپانیایی و یک ایتالیایی قبلا در روز یکشنبه اخراج شده بودند.
برچسب ها: اسرائیل ، کشتی ، استله ، فعالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار