وزارت مسکن رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد این رژیم برای ساخت حدود هفتصد واحد مسکونی در شهرک های شرق بیت المقدس در کرانه باختری مناقصه برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مناقصه به رغم انتقادات بین المللی از سیاست شهرک سازی اسرائیل صورت می گیرد.

این خبر همچنین در آستانه سفر کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به فلسطین اشغالی اعلام شد.

کاترین اشتون از ادامه شهرک سازی اسرائیل به شدت انتقاد کرده است.

وزارت مسکن اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد مناقصه برای ساخت در مجموع پنج هزار واحد از جمله ششصد و هفت واحد در منطقه پیسغات زئو در شرق بیت المقدس و نود و دو واحد در شهرک معالیه آدومیم نزدیک بیت المقدس در کرانه باختری برگزار می شود.

وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی هفته گذشته با ساخت هشتصد واحد در منطقه جیلو در شرق بیت المقدس موافقت کرد. اسرائیل ژوئن هزار و نهصد و شصت و هفت شرق بیت المقدس را به خاک خود ضمیمه کرد.

کاترین اشتون که روز چهارشنبه به بیت المقدس می رود، از این تصمیم که به عقیده او از عزم اسرائیل برای « جدا کردن شرق بیت المقدس از بقیه سرزمین های اشغالی فلسطین » حکایت دارد و بر اسال قوانین بین المللی غیر قانونی است، به شدت انتقاد کرده است.

فرانسه نیز این اقدام « تحریک آمیز را در شرایط بحرانی کنونی » محکوم کرد و از مقامات اسرائیلی خواست در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به این انتقادها روز سه شنبه به جیلو رفت و در آنجا اعلام کرد « بیت المقدس واحد پایتخت ابدی اسرائیل است »

بیش از سیصد و چهل هزار اسرائیلی در شهرک های کرانه باختری و بیش از دویست هزار تن دیگر در حدود ده شهرک در شرق بیت المقدس ساکن هستند.

حدود دویست و هفتاد هزار فلسطینی در شرق بیت المقدس زندگی می کنند و قصد دارند آن را پایتخت کشور آینده خود انتخاب کنند.
برچسب ها: اسرائیل ، مناقصه ، شهرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار