در حالی که پس از ناآرمیهای اخیر لبنان به آرامش نسبی بازگشته است، کشورهای غربی بار دیگر حمایت خود را از دولت لبنان و حفظ ثبات این کشور اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی او تی وی لبنان، به موازات اقدامات امنیتی ارتش لبنان و پس از تحولات امنیتی روز یکشنبه در لبنان، فعالیت های سیاسی در این کشور روز دوشنبه آغاز شد و در دیدارهای دیپلماتیک بلندپایه ای که در این روز انجام شد هیأت های غربی حمایت خود را از دولت لبنان به صراحت اعلام کردند.

در ادامه آمده است: سفرای پنج عضو دائم شورای امنیت به همراه فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل خواستار دیدار با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان شدند تا حمایت سیاسی خود را از دولت لبنان و تصمیمات آن مبنی بر ارجاع مسئولان ترور وسام الحسن و حامیان آنها به دستگاه قضایی اعلام و هرگونه تلاش برای بر هم زدن ثبات لبنان از طریق ترورهای سیاسی را محکوم و بر حمایت خود از دولت لبنان برای جلوگیری از فرار جنایتکاران از مجازات تاکید کنند.

دریک بلامبلی فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل پس از پایان دیدار با میشل سلیمان گفت: در دیدار با رئیس جمهور لبنان حمایت خود را از وی و تلاش های وی برای رایزنی با همه طرف های لبنانی اعلام کردیم. طرف های لبنانی باید از راه های سیاسی و مسالمت آمیز با یکدیگر به توافق برسند به گونه ای که دولت و دیگر موسسه های کشور برای حفظ امنیت و ثبات کشور به فعالیت های خود ادامه دهند.

در ادامه گزارش آمده است: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان پیش از عزیمت به عربستان سعودی برای ادای مناسک حج، در کاخ بعبدا با میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان دیدار و تاکید کرد در صورتی که توافقی برای تشکیل دولت وحدت ملی به دست بیاید اصراری بر ادامه حضور در مقام نخست وزیری ندارد.

از سوی دیگر وائل ابوفاعور وزیر امور اجتماعی لبنان نیز با میشل سلیمان دیدار و گفتگو کرد. این دیدار در چارچوب رایزنی های رئیس جمهور انجام شد.

از سوی دیگر، ارتش لبنان برای کنترل اوضاع در طرابلس گشتی های زیادی در منطقه مستقر کرده است و با تک تیراندازها به شدت برخورد می کند.

تک تیراندازها در طرابلس همچنان به تیراندازی های خود از مناطق مختلف به محور باب التبانه ادامه می دهند. این در حالیست که ارتش لبنان گشتی های پیاده و سواره زیادی را در منطقه مستقر کرده است و با هرگونه اقدام مسلحانه به شدت برخورد می کند منطقه همچنان شاهد تیراندازی افراد تک تیرانداز است.

وی افزود: نیروهای ارتش، اماکنی را که از آنها تیراندازی می شود شناسایی می کنند و به آنجا یورش می برند و تا کنون توانسته اند شماری از تک تیراندازها را بازداشت کنند.

خبرنگار این شبکه با اشاره به این که تحصن نزدیک منزل نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان همچنان ادامه دارد افزود: به سبب اختلاف نظرهایی که درباره اهداف این تحصن و شعارهای آن وجود دارد شرکت کنندگان در آن نتوانستند بیانیه مشترکی صادر کنند و همین امر باعث شد جریان المستقبل رهبران خود را به تشکیل جلسه دعوت کند تا درباره سرنوشت این تحصن تصمیم گیری کنند.

وی در ادامه با اشاره به این که شماری از افراد در جبل محسن و باب التبانه کشته شده اند افزود: یکی از افرادی که در باب التبانه کشته شده اند سوری است. منابع حزب دموکراتیک عربی اعلام کردند این شخص سوری و از افراد ارتش آزاد سوریه است ولی هنوز اطلاعات موثقی در این باره در دست نیست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار