مشاور نماينده آشوري‌ها در مجلس با اشاره به قوانين كشورهاي اروپايي و نحوه برخورد آن‌ها با اقليت‌هاي مذهبي گفت: ايران در مقايسه با ديگر كشورها كه داراي اقليت‌هاي مذهبي هستند از آزادي‌هاي خوبي برخوردار است و اين در حالي است که اقليت‌هاي ديني در كشورهاي اروپايي و كشورهاي منطقه‌اي هيچكدام از آزادي بيان و عمل به منظور انجام فرائض ديني خود برخوردار نيستند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در هفتمين نشست تخصصي بررسي گزارش احمد شهيد در باشگاه خبرنگاران که با همکاری موسسه راهبردی دیده بان برگزار شد؛ هويك‌بهبو، وكيل و مشاور بت‌كوريا نماينده آشوري‌ها در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ در حال حاضر اقليت‌هاي ديني رسمي كشور نه تنها هيچ مشكلي از نظر برگزاري آداب مذهبي خود ندارند، بلكه قانون اساسي كشور امتيازاتي براي آن‌ها از جنبه‌هاي گوناگون از جمله حقوق شهروندي و حقوق ديني مذهبي در نظر گرفته است.

وي با استناد به مصوبه‌هاي قانون اساسي مبني بر آزادي بيان و عمل گفت:‌ در قبل و بعد از انقلاب اسلامي مصوبه‌هايي به در مجلس به ثبت رسيده كه از ‌آن جمله مصوبه‌اي در راستاي تفويض احكام شرع است كه در آن اقليت‌هاي ديني در انجام امور ديني خود مي‌توانند طبق شريعت متبوع خود عمل نمايند.

بهبو با اشاره به قوانين كشورهاي اروپايي و منطقه و نحوه برخورد آن‌ها با اقليت‌هاي مذهبي افزود: كشورمان ايران در مقايسه با ديگر كشورها كه داراي اقليت‌هاي مذهبي هستند از آزادي‌هاي خوبي برخوردار است و اين در حالي است که اقليت‌هاي ديني در كشورهاي اروپايي و كشورهاي منطقه‌اي هيچكدام از آزادي بيان و عمل به منظور انجام فرائض ديني خود برخوردار نيستند.

وي با بيان اينكه اقليت‌هاي مذهبي در ايران در وهله اول عضوي از جامعه ايراني محسوب مي‌شوند، تاكيد كرد:‌ آبا و اجداد ما بيش از 2 هزار سال است كه در ايران زندگي‌ مي‌كنند، پس نبايد معيار سنجش آن‌ها صرفا دين باشد.

بهبو با تاكيد بر اينكه آزادي بيان براي همه اديان رسمي در كشور وجود دارد، گفت:‌ اقليت‌هاي مذهبي تا آنجا در كشور آزادي دارند كه تعداد زيادي كليسا تنها در يك منطقه از تهران وجود دارد و اين در حالي است که در ديگر کشورهايي که داراي اقليت مذهبي هستند به اين تعداد مسجد وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه ايران مهد آزادي است گفت: كشورمان کشوري است که داراي تاريخ نوشته 7 هزار ساله است كه اين ميزان تاريخ، فرهنگ و تمدن را در كشورهاي منطقه به ندرت شاهديم.

وكيل و مشاور نماينده آشوري‌ها با تاكيد بر اينكه كورش در منشور آزادي خود به آزادي بيان و عمل در همه قوميت‌ها تاكيد داشته خاطرنشان کرد: تنها كشوري كه قانون اساسي آن براي اقليت‌هاي مذهبي آزادي و اختيار زيادي  قائل است ايران است در حالي كه عاشوري‌هاي عراق سبب بناي اين کشور هستند از هيچگونه حقوق و آزادي در آن کشور برخوردار نيستند. 

بهبو در پايان با بيان اينکه اين سوال مطرح است که چرا گزارش‌گر ويژه سازمان ملل نبايد در اين دستاوردها به آثار انساني تحريم‌ها اشاره کند؟ تصريح کرد: پاسخ اين سوال کاملا روشن است، چرا که وي با ايران خصومتي داشته و سعي دارد طي اين گزارش واکنش خود را نشان دهد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: بهبو ، آشوری ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار