مردم ليبي نخستين سالگرد "آزادي" از رژيم معمر قذافي رهبر سرنگون شده اين کشور را جشن گرفتند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  ؛ يست و سوم اکتبر سال2011 در حالي که تنها چند روز از دستگيري و کشته شدن قذافي در شهر زادگاهش يعني  سرت مي گذشت ، مقامات انتقالي ليبي رسما آزادي اين کشور و پايان يافتن خصومت ها را اعلام کردند .
 رهبران جديد ليبي هيچ برنامه خاصي را به مناسبت سالگرد آزادي اين کشور که يک تعطيلي عمومي است اعلام نکردند اما پيش بيني مي شود راهپيمايي هايي در طرابلس و بنغازي ، مراکز اصلي قيام عليه قذافي برپا شود .

خودروهايي که در خيابان هاي ليبي ترديد مي کنند هر کدام به طريقي حامل پرچم ملي اين کشور هستند و صداي سرودهاي ميهن پرستانه از ضبط هاي آنها به گوش مي رسد . در خيابان هاي اصلي نيز پست هاي بازرسي داير شده است .

گفته مي شود بقاياي طرفداران قذافي در تلاش براي برهم زدن جشن سالگرد آزادي ليبي ، درگيري هايي را در شهر بني وليد يکي از آخرين مقرهاي قذافي آغاز کردند .

کلوديا گازيني تحليلگر برجسته ليبي در گروه بين المللي بحران گفت از زمان اعلام رسمي توقف خصومت ها در ليبي ، اين کشور با کشمکش هايي داخلي روبرو بوده است و مقامات مرکزي ليبي تنها نقش تماشاچي را ايفا کرده اند .

درگيري در بني وليد مي تواند باعث احياي خصومت هاي قومي در ليبي شود و ازسوي ديگر تاکيدي بر دشواري هاي پيش روي دستيابي به آشتي ملي دولت با جنگجويان شورشي سابق است که درگيري جنگ با وفاداران به قذافي هستند .
برچسب ها: آزادی ، سالگرد ، جشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار