در بافت های فرسوده شهری برنامه هایی وجود دارند که مقاومت اولیه خود را از دست داده و امنیت جانی و روانی لازم را برای ساکنان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث طبیعی تامین نمی کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مهندس جعفری با بیان این مطلب که همه ی شهرها دارای نمودار رشد هستند گفت: همزمان با رشد و توسعه ی شهری کالبد شهر نیز به فراخوان طول عمر شهر رشد پیدا کرده و از آنجایی که این کالبد از مصالح طبیعی و فیزیکی ساخته شده است به مرور زمان فرسوده شده و عملکرد اولیه خود را از دست می دهد.
به گفته ی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران پهنه های جغرافیایی شهری که دارای 3 شاخه ی ریزدانگی، ناپایداری و نفوذ ناپایداری هستند، بافت فرسوده نامگذاری شده اند.
مهندس جعفری افزود: در بافت های فرسوده شهری بناهایی وجود دارد که مقاومت اولیه خود را از دست داده و امنیت جانی و روانی لازم را برای ساکنان خود به ویژه در زمان وقوع حوادث تامین نمی کند.
وی در ادامه یادآور شد: امروز در سطح شهر تهران مناطقی وجود دارد که علی رغم فرسودگی و ناپایداری کالبدی به دلیل کاربردهای خاص و هویت معماری تاریخی دارای ارزش های بالای مادی و معنوی زیادی هستند.
مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این شهرها در فرآیند رشد خود پس از پشت سر گذاشتن مراحل تولد، رشد، بلوغ، پویایی وارد مرحله ی دیگری به نام فرسودگی می شوند، اظهار داشت: در این مرحله شهر می بایست با راهکارهای ساماندهی و با نگاه نوسازی بتواند دوباره مرحله ی رشد و بلوغ را به عنوان جهش توسعه ای دنبال نماید./ل

برچسب ها: بنا ، فرسوده ، حوادث طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار