نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران محکوم به مقتدر بودن در منطقه است، گفت: همگام با مذاکره به دفاع هم فکر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت‌پور درباره اظهارات اخیر آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان مبنی بر اینکه مسأله هسته‌ای ایران باید از راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شود، گفت: رفتار جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست بر اساس ادعاها و اظهارات مقامات غربی، شکل نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این اظهارات دلیل نمی‌شود که از تقویت بنیه نظامی کشور غافل نشویم، افزود: اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: امیدوارم کسانی که اعلام می‌کنند، پرونده هسته‌ای ایران باید پای میز مذاکره به نتیجه برسد، با علم به قدرت هسته‌ای ایران این گفته را مطرح کرده باشند.

حقیقت‌پور افزود: ایران هم اهل مذاکره و گفت‌وگو است و از طرفی هم، در صورت لزوم از ذره ذره کیان خود دفاع و دشمنی را که بخواهد به خاک ما تجاوز کند، در تمام سطوح پشیمان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه منطق حکم می‌کند که همگام با مذاکره به دفاع همه‌جانبه توجه کنیم، گفت: کشورهای عضو گروه ۱+۵ مجبور هستند که قدرت ایران را بپذیرند.

امروز اگر آنها بتوانند پای میز مذاکره با ایران به توافق برسند، با کشوری توافق کرده‌اند که توانایی غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد را دارد اما اگر در خیال طولانی کردن مذاکرات باشند، با شرایط سخت‌تری در مذاکرات آتی روبرو خواهند شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.