افزايش 12 درصدي واردات کالاهاي غيرضروري/ جزئيات بيشتر درباره تخلفات ارزي

در 4 ماهه اول امسال با توجه به اهميت بحث قاچاق کالا و ارز واردات کالاهاي قاچاق به کشور افزايش 12 درصدي را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فداحسين مالکي، رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بيان اين مطلب گفت: در خصوص بحث ارز برخي از موسسات، ارز به نرخ مرجع دريافت و کالا با آن وارد مي‌کردند اما متأسفانه کالاي خود را در بازار عرضه نمي‌کردند.

مالکي با بيان اين موضوع که برخورد با صرافي‌هاي غيرمجاز در دستور کار مسئولان قرار گرفته و در حال انجام است گفت: بحث مبارزه با قاچاق ارز مهمترين موضوع برخورد با متخلفان است.

وي در خصوص موضوع قاچاق بنزين تصريح کرد: بررسي وضعيت قاچاق سوخت يکي از موضوعات مورد بحث ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وي افزود: در يکي از شهرهاي بندري پيش از اين گزارش شده بود که 300 فروند لنچ سوخت قاچاق مي‌کنند که پس از بررسي هاي انجام شده مشخص شد فقط 280 فروند لنچ در کار قاچاق سوخت به ويژه بنزين فعاليت دارند.

وي در خصوص ميزان واردات کالاهاي قاچاق گفت: رقم کالاهاي قاچاق وارداتي 12 درصد افزايش يافته اما از نظر ارزش اين رقم کاهش 16 درصدي را نشان مي‌دهد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار