رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان گفت: ایجاد ظرفیتهای جدید و تقویت آن وهموار كردن راه توسعه صادرات از جمله ضروریات توسعه صادرات هركشوری محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان،  

معصومی افزود: صادرات امكان استفاده از بازارهای جهانی را برای رشد تولید داخلی مهیا كرده و بنگاههای تولیدی را قادر می كند با توسعه صادرات بازارهای جهانی را هدف قرار داده و از صرفه های اقتصادی حاصل از مقیاس تولید، بیشتر بهره برداری كنند.

وی اظهار کرد: باتوجه به نام گذاری امسال با عنوان سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی ازسوی رهبر معظم انقلاب و نیز تاكیدات ایشان بر اقتصاد مقاومتی، لزوم برنامه ریزی جهت توسعه هدفمند صادرات كالاهای غیرنفتی بیش از پیش احساس می شود كه عزم ملی و حمایت همه‌جانبه از صادراتی كه پشتوانه آن تولید است، بیش ازگذشته مورد توجه بخش اقتصادی كشور قرار گرفته است.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جهانی كالا ازامتیاز ویژه ای در بحث توسعه صادرات برخوردار است و مسوولان استان نیز همواره در تلاش بوده اند تا با استفاده از این ظرفیت و توانمندی های صادراتی، گام موثری به منظور افزایش میزان صادرات كه نقش بسزایی در توسعه همه جانبه استان خواهد داشت، بردارند.

معصومی خاطر نشان کرد: این استان در خصوص جذب سرمایه گذاران خارجی جز استانهای پیشرو بوده و با توجه به وجود فرصتها و پتانسیل ها، شاهد رشد روز افزون سرمایه گذاری ها در استان هستیم كه در این راستا حمایت جدی از سرمایه گذار و تسهیل روند سرمایه گذاری ازجمله برنامه های اقتصادی این استان در دست یابی به رشد اقتصادی می باشد./س

برچسب ها: صادرات ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.