عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های تولید مداد را به دلیل بی‌توجهی‌های دولت دانست و گفت: تعطیلی کارخانه‌های تولید مداد، گرانی بیشتر لوازم‌التحریر در آغاز سال تحصیلی را رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کمال‌الدین پیر‌موذن افزود: در شرایطی که برخی از مسئولان ادعاهایی مبنی بر مدیریت مطلوب دارند شاهدیم که آنان حتی قادر به تامین لوازم‌التحریر دانش‌آموزان به قیمت ارزان نیستند.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی به حق مسلم تمام ایرانیان در مورد تحصیل اشاره شده است، گفت: متاسفانه گرانی لوازم‌التحریر و تعطیلی برخی از کارخانه‌های تولید داخل ادامه تحصیل دانش‌آموزانی که از اقشار ضعیف جامعه هستند را با اختلال مواجه می‌کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در ادامه افزود: لوازم‌التحریر از جمله کالاهای اولیه و ضروری برای دانش‌آموزان است و ازآنجا که بخش عظیمی از لوازم‌التحریر موردنیاز جامعه از طریق واردات تامین می‌شود، هر ساله با گرانی این کالاها روبه‌رو می‌شویم.

پیر‌موذن گرانی سرسام‌آور لوازم‌التحریر همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید را بسیار ‌آزاردهنده دانست و گفت: بهتر است مسئولان به جای فرافکنی، با نظارت بیشتر بر بازار، از گرانفروشی مایحتاج دانش‌آموزان جلوگیری کنند.  

وی با تاکید بر پی‌گیری مشکل کارخانه‌های تولید مداد توسط مجلس افزود: تعطیلی کارخانه‌های تولید مداد نشان‌دهنده کم‌کاری مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

نماینده مجلس نهم با ابراز گلایه‌مندی از کم‌لطفی و کم‌توجهی مسئولان به تولید داخلی لوازم‌التحریر گفت: در صورت تداوم این روند وزرای آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت باید در خصوص نداشتن دقت و حساسیت لازم در مورد کارخانه‌های تولید مداد باید پاسخگو باشند.

پیر‌موذن با بیان اینکه تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های تولید مداد به دلیل بی‌توجهی‌های دولت است، افزود: متاسفانه پرداخت نشدن سهم بخش تولید از هدفمندی یارانه‌ها و هزینه کردن بودجه بخش صنعت در بخش‌های غیر‌صنعتی موجب تعطیلی تعدادی از کارخانه‌های تولید مداد شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، گرانی ، لوازم ، التحریر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.