تمایل به اخذ مدارك دانشگاهی بدون توجه به توانایی افراد در عملی كردن دروس تئوری بین دانشجویان و خانواده های آنها افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، رئیس دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان زنجان، گفت: باید فرهنگسازی لازم در جامعه و خانواده به سمت عمل گرایی سوق پیدا كند.

فتحی افزود:عمل گرا بودن و مهارتی شدن دروس دانشگاهها،علاوه بر كاهش بیكاری در جامعه، فرد را به سمت ایجاد شغل های جدید و كارآفرینی هدایت می كند.

وی خاطرنشان کرد:در دانشگاههای علمی كاربردی دروس كارورزی و كاربینی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و درس كاربینی یك واحدی است كه با هدف آشنا نمودن دانشجویان جدید الورود دانشگاههای علمی و كاربردی با محیط كار آینده طراحی شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و كاربردی استان زنجان، با اشاره به درس كاربینی لازم الاجرا برای دانشجویان جدید الورود، ادامه داد: دانشجو با گذراندن 32 ساعت كاری در محیط عملی و واقعی كار با موانع، مشكلات، درآمد و آینده شغلی زمینه تحصیلی خود آشنا می شود.

وی تصریح كرد: درس كاربینی باعث هدفمند شدن تحصیل برای دانشجو شده و از مبهم بودن آینده وی جلوگیری می كند.

فتحی اظهار كرد: درس كارآموزی نیز در دانشگاههای علمی كاربردی سمت و سوی جدی تری گرفته و علاوه بر تعیین سرفصل برای این درس عملی، نظارت و ارزیابی كارآموز نیز با دقت بیشتری نسبت به گذشته صورت خواهد گرفت./س

برچسب ها: مدرک ، گرایی ، عمل ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.