رئيس سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از امضای قرارداد خرید دستگاههای ضد بارش تگرگ بین آذربایجان شرقی و استان آرماویر ارمنستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگران تبریز، محمدیان در جریان دیدار با پروفسور آرام وارطانيان (Aram Vardanyan) رئیس مرکز نوآوری باروا از استان آرماویر ارمنستان افزود: این دستگاهها در فصل بارش تگرگ، نتیجه مطلوبی در جلوگیری از بارش تگرگ در مزارع استان خواهد داشت.

وی بابیان اینکه کشورارمنستان خاستگاه مناسبی برای بازارمحصولات کشاورزی آذربایجان شرقی می باشد افزود: ظرفیت های بالای بخش کشاورزی استان، همواره منبع مناسب صدور دستاوردهای کشاورزی برای کشورهای همسایه بوده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با تاکید بر نتایج مثبت دیدارهای اخیر هیئتی متشکل از مدیران ارشد و کارشناسان بخش کشاورزی آذربایجان شرقی ازظرفیت ها و بخشهای مختلف کشاورزی استان آرماویر ارمنستان گفت: این اقدام مسبب تسریع در روند همکاریهای بین دو استان از دو کشور ایران و ارمنستان گردیده و بایستی تاکید نمایم که پتانسیل های مشترک زیادی جهت همکاری فی مابین وجود دارد.

وی دیدار این هیئت از شرکت تولیدی دستگاه های باران زا ودستگاه ضد تگرگ در ارمنستان وبررسی خرید دستگاه های مربوطه توسط جهاد کشاورزی، تبادل هیئت های کارشناسی در حوزه های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بهره گیری از چراگاه ها و مراتع ارمنستان را از جمله موارد مورد بررسی در این دیدارها ذکر کرد و ادامه داد: بررسی گروه های کارشناسی برای خرید دستگاه های باران زا و مولد باران دردستور کار نمایندگان استانداری وشرکت آب منطقه ای قرار گرفته است که با اعلام نظر این کارشناسان اقدام لازم به منظور خرید آن برای ایجاد باران های مصنوعی در زمینه افزایش نزولات بارانی که در عرصه بهبود خشکسالی های اخیر و بهبود و احیای وضعیت دریاچه ارومیه نیز موثر است، آغاز می شود.

محمدیان با عنوان اینکه سالانه میلیارد ها ریال بر اثر بارش تگرگ به باغات و مزارع استان خسارت وارد می شود اظهار کرد: در صورت نصب این سیستم ها و افزایش سطح زیر پوشش این سامانه ها میزان خسارات ناشی از بارش تگرگ به حداقل خواهد رسید.

فیروزی رئیس گروه هماهنگی گروه کشاورزی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه در این استان به دستگاه های باران ساز نیاز مبرم داریم افزود: استانداری آمادگی دارد در راستای احیای دریاچه ارومیه ، در صورتی که سیستم های مولد باران مرکز نوآوری باروای ارمنستان در این منطقه کارآیی داشته باشند نسبت به خرید و نصب آنها اقدامات لازم را بعمل آورد./س

برچسب ها: امضا ، قرارداد ، ضدتگرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.