معاون فرماندار آمل بر تثبیت ساختار فرهنگی و مذهبی و بافت قدیمی روستاها تاکید کرد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کارگروه توسعه روستایی ظهر امروز با محوریت بخش مرکزی با حضور معاون فرماندار آمل، بخشدار مرکزی، کارشناس امور روستایی استانداری مازندران و اعضای جلسه در فرمانداری آمل برگزار شد.

معاون فرماندار آمل در این جلسه با بیان اینکه روستایی توسعه یافته است که امکانات رفاهی، مدیریت پسماند، مکان‌های فرهنگی، اوقات فراغت و امنیت را به صورت همه جانبه داشته باشد، گفت: روستا باید محل کسب درآمد باشد و محصولات خود را به شهر عرضه کند نه اینکه عکس قضیه اتفاق افتد.

سید جعفر رسولی با تاکید بر توسعه مکان‌های مذهبی، فرهنگی، کار فرهنگی باید در روستاها بیشتر شود، افزود: ما باید با صنعتی‌کردن بخش کشاورزی و بیرون آوردن از حالت سنتی هم درآمد روستائیان را افزایش دهیم و هم جلوی مهاجرت روستائیان به شهر را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه راه روستایی را باید طوری توسعه دهیم تا برای آیندگان و در دراز مدت قابل استفاده باشد، اذعان داشت: در بخش مرکزی تمام روستاها دارای شبکه برق هستند و در بعضی روستاها با افزایش جمعیت خط تغذیه آنها باید تقویت شود.

این مسئول متذکر شد: بنیاد مسکن باید به فکر مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی باشد و ساختار خانه‌ها در این بخش و بخش‌های دیگر آمل تغییر کند.

رسولی عنوان کرد: در این بخش 12 روستا فاقد گاز است که با همت فرماندار و حمایت نماینده مجلس مشکلشان برطرف شود./ج1

برچسب ها: ساری ، مذهب ، بافت قدیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.