خوزستان/

رشد 200 درصدي قراردادهاي پژوهشي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر

مدير پژوهشي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر با تصريح بر رشد 200 درصدي طرح‌هاي پژوهشي منعقد شده دانشگاه با سازمان‌هاي اجراي و نظارتي نسبت به سال گذشته، گفت: اين ميزان رشد بيانگر افزايش ارتباط بين اعضاي هيات‌علمي و پژوهشگران دانشگاه با سازمان‌هاي اجرايي در كشور و منطقه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر محمد ذاكري در گفت‌وگو با خبرنگاران ـ عنوان كرد: امسال هم قراردادهاي پژوهشي مختلفي با وزارت دفاع در زمينه پدافند غير عامل و با سازمان بنادر و كشتيراني در حال انعقاد است. همچنين سه پروژه با سازمان محيط زيست، تقريبا نهايي شده‌است.

وي با بيان اينكه امسال همانند گذشته رويكرد پژوهشي دانشگاه بر افزايش ميزان توليدات پژوهشي با تاكيد بر طرح‌هاي برون دانشگاهي است، اظهارداشت: امسال تمركز فعاليت‌هاي پژوهشي دانشگاه بر طرح‌هاي كاربردي تحقيقاتي خواهد بود كه به اشتغال‌زايي و رفع مشكلات صنعت منتهي مي‌شوند.

مدير پژوهشي دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر همچنين به اقدامات انجام شده در حوزه فناوري اطلاعات و IT در دانشگاه اشاره و تصريح كرد: فعاليت‌هاي بسياري براي ايجاد و توسعه شبكه اينترنت فيبرنوري در دانشكده‌هاي مختلف و خوابگاه‌هاي دانشجويي انجام شده‌است و در حال حاضر تمام خوابگاه‌ها از طريق شبكه Wireless قابليت دسترسي به شبكه اينترنت دارند.

وي اظهارداشت: توسعه پوشش اينترنت در دانشگاه و خوابگاه‌ها و افزايش پهناي باند اينترنت از پنج به 10 مگابايت از ديگر اقدامات انجام شده در اين حوزه است. همچنين شبكه فيبرنوري به طول هزار و 500 متر براي دانشكده مهندسي دريا توسعه داده شد./س

 


برچسب ها: رشد ، قرداد ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.