نخستین دور از رقابت های دوچرخه سواری جام باشگاه های آسیا به میزبانی کشورمان در پیست دوچرخه سواری مجموعه آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در این دوره از مسابقات رکابزنان در مواد اسپرنیت، تیم اسپرنیت، کایرین، یک کیلومتر اسکپرچ، مدسیون، تعقیبی اتودری، تعقیبی تیمی دو امتیازی و اومنیوم) با یکدیگر به مدت سه روز از 29 مهر ماه تا یکم آبان ماه با حضور 85 رکابزن به رقابت پرداختند.

در ادامه این گزارش: دراین رقابتهای دوچرخه سواری جام باشگاههای آسیا سه تیم داخلی (پیشگامان کویر یزد، دانشگاه آزاد و پتروشیمی تبریز) به عنوان نمایندگان کشورمان حضور داشتند و 10 تیم باشگاهی از کشورهای (_چین، چین تایپه، تیم های آستانه ، پیست قزاقستان ، ژاپن ،هندوستان ، مالزی، قطر، ازبکستان وهنگ کنگ) به عنوان تیم های خارجی دراین دور از رقابتها به رکابزن پرداختند.

در ادامه: برگزاری مسابقات کاپ آسیایی مواد پیست در سال 2012، نخستین دور ازمسابقات جام باشگاهی دوچرخه سواری آسیا محسوب می شود که یک نماینده از اتحادیه جهانی دوچرخه سواری (UCT) پاول اسکورک لهستانی به عنوان سرداور این مسابقات معرفی شود به قضاوت دراین مسابقات پرداخت.

در نخستین روز از این مسابقات شنبه بیست ونهم مهر ماه رکابزنان در ماده چهار کیلومتر تعقیبی انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند که در انتها علیرضا حقی از تیم دانشگاه آزاد مقام سوم را از آن خود کرد و مدال برنز این رقابت را برگردن آویخت.

در ماده اسپکرح: بهنام خلیلی خسرو شاهی از تیم پتروشیمی تبریز مقام نائب قهرمانی را از آن خود کرد و مدال نقره را برگردن آویخت و (آلکسی سیال کو) از تیم آستانه قزاقستان و ( ییمینگ ژائو) از تیم هولی برادر چین به ترتیب به مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند و همچنین در این ماده یولونگ ژو از تیم ( هولی برادر) از چین و تیم ازبکستان به ترتیب مقام های اول و دوم را ا ز آن خود کردند.

در روز دوم از این مسابقات 30 مهر ماه رکابزنان درچند ماده با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان در ماده اسپرنیت: محمود و محمد پراش از تیم پیشگامان کویر یزد به ترتیب به مقامهای قهرمانی ونائب قهرمانی رسیدند و در این ماده (تومویوکی کاواباتا) از ژاپن سوم شد و احسان خدامی ازتیم دانشگاه آزاد مقام چهارم را از آن خود کرد.

درماده تعقیبی تیمی: تیم پیشگامان کویر یزد با زمان 4 دقیقه و 23 ثانیه و252 هزارم ثانیه بر سکوی سوم ایستاد و در این ماده تیم های( هولی برادر چین) با زمان 4 دقیقه و 14ثانیه و 590 هزارم ثانیه ( آستانا قزاقستان)با زمان 4 دقیقه و 21 ثانیه و 792 هزارم ثانیه اول و دوم این ماده را به خود اختصاص دادند وهمچنین دراین ماده تیم پتروشیمی تبریز با زمان 4 دقیقه و 25 ثانیه و 537 هزارم ثانیه به مقام چهارمی رسید.

در ماده دور امتیازی: حامد خبت از تیم پتروشیمی تبریز به مقام قهرمانی دست یافت و محمد رجبلو هم از تیم پیشگامان کویر یزد بر سکوی سوم ایستاد و در این ماده (اسکی کیاکو) از تیم آستانا قزاقستان به مقام نائب قهرمانی دست یافت و علی خادمی از تیم دانشگاه آزاد به مقام چهارمی این ماده رسید.

در ماده تیم اسپرنیت تیم پیشگامان کویر یزد با زمان یک دقیقه و 171 هزارم ثانیه به مقام قهرمانی این ماده رسید و تیم دانشگاه آزاد با زمان یک دقیقه و یک ثانیه و 916 هزارم ثانیه مقام نائب قهرمانی را از آن خود کرد و تیم هولی برادر چین با زمان یک دقیقه و یک ثانیه و 590 هزارم ثانیه سوم شد و تیم مالزی با زمان یک دقیقه و 3 ثانیه و 412 هزارم ثانیه به مقام چهارم دست یافت.

در سومین و آخرین روز از این رقابت ها که دوشنبه یکم آبان ماه برگزار شد در ماده مدسیون رکابزنان تیم پیشگامان کویر یزد با 23 امتیاز مدال طلای این ماده را برگردن آویخت و تیم دانشگاه آزاد با 18 امتیاز بر سکوی نائب قهرمانی ایستاد و تیم پیت هنگ کنگ با 10 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

در ماده کایرین: کسب سکوی برتر توسط رکابزنان تیم پیشگامان کویر یزد و دانشگاه آزاد به پایان رسید که محمد و محمود پراش از تیم پیشگامان کویر یزد به مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی این ماده را از آن خود کردند و همچنین در این ماده علی علی عسگری از تیم دانشگاه ازاد بر سکوی سوم ایستاد و در ماده یک کیلومتر محمود پراش از تیم پیشگامان کویر یزد به مقام قهرمانی دست یافت و سینا نشاط که از تیم پتروشیمی تبریز به مقام نائب قهرمانی رسید و محمد دانشور از تیم دانشگاه آزاد بر سکوی سوم ایستاد.

در ماده اومنیوم: آروین معظمی گودرزی از تیم دانشگاه آزاد به مقام نائب قهرمانی دست یافت و حمید بیک خورمیری؟ از تیم پیشگامان کویر یزد بر سکوی سوم ایستاد و هاویویه از تیم هولی برادر چین قهرمان شد.

پس از اتمام مسابقات جام باشگاه های آسیا به میزبانی ایران، رده بندی تیم های شرکت کننده بدین شرح اعلام شد:

پیشگامان کویر یزد با امتیاز 1017 در جایگاه نخست این رده بندی قرار گرفت.

دانشگاه آزاد با کسب امتیاز 7221/6 در جایگاه دوم این رده بندی ها قرار گرفت و تیم پتروشیمی تبریز با کسب امتیاز 502/5 در جایگاه سوم و تیم هولی برادر چین با کسب امتیاز 498 و پیست آستانا قزاقستان با امتیاز 365 به ترتیب به جایگاه چهارم و پنجم رده بندی مسابقات دست یافتند.

گفتنی است؛ کاپ قهرمانی قاره کهن به تیم پیشگامان کویر یزد رسید./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار