رييس مركز بهداشت شرق اهواز در همايش هفته سلامت زنان گفت: تغذيه نامطلوب زمينه‌ساز ايجاد بسياري از بيمارها است. امروزه بسياري از مادران به دليل اشتغال سفره‌هاي سنتي غذا را جمع كرده و وضعيت تغذيه به سمت فست‌فودها و ساندويچ‌ها رفته است كه اين غذاها عاري از هر گونه ارزش غذايي هستند و در نهايت سلامتي افراد را تهديد مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛مهرداد شريفي در اين همايش كه  در دانشكده مامايي و پرستاري دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز برگزار شد، اظهار كرد: سفره‌هاي سنتي غذا بايد بار ديگر ايجاد شوند و مادران سعي كنند در تهيه غذاها از هر چهار گروه غذايي استفاده كنند و تا جايي كه مي‌توانند فست‌فود تهيه نكنند و آموزش‌هاي لازم را براي جلوگيري از تهيه خوراكي از دوره‌گردان به فرزندان خود ارايه دهند.

 

وي ادامه داد: آنمي (فقر آهن)، پوكي استخوان، سرطان سينه و بيماري‌هاي قلبي _ عروقي، از آن دسته بيماري‌هايي هستند كه بيشتر از ساير بيماري‌ها در زنان ايراني و به خصوص خوزستاني شايع است.

 

شريفي اظهار كرد: در اين مركز براساس نيازسنجي، اولويت‌بندي شده و اقدامات لازم در حوزه سلامت زنان تا پايان سال برنامه‌ريزي و تنظيم مي‌شود. با ارايه آموزش‌ها در سطح مراكز بهداشت و خانه‌هاي بهداشت ‌بيماري‌ها قابل پيشگيري هستند.

 

رييس مركز بهداشت شرق اهواز گفت: ‌رسالت اصلي ما پيشگيري است كه آسان‌تر، ارزان‌تر و بدون عارضه است. اگر پيشگيري به خوبي انجام شود جامعه‌اي كاملا سالم خواهيم داشت ولي اگر به خوبي انجام نشود، قطعاً بايد به درمان بپردازيم كه هزينه‌بر است و عوارض و مشكلاتي را به دنبال خواهد داشت.

 

شريفي تصريح كرد: امروزه از 800 مورد مرگي كه در كشور اتفاق مي‌افتد، حدود 350 تا 400 مورد بر اثر بيماري‌هاي قلبي و عروقي است كه به گفته جامعه پزشكي 80 درصد اين بيماري‌هاي قابل پيشگيري هستند.

 

وي درباره نحوه پيشگيري از اين بيماري‌ها گفت: تحرك رمز سلامتي است و از چاقي در فرد جلوگيري مي‌كند كه به دنبال كنترل چاقي، فشار خون، ديابت و بيماري‌هاي قلبي و عروقي نيز در فرد كنترل مي‌شود./س

 


برچسب ها: سفره ، سنتی ، بنشینید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.