مدیر گروه خدمات بیمه سرپرستی بانك كشاورزی استان مركزی از آغاز طرح بیمه محصولات كشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک كرمی افزود: طرح بیمه محصولات كشاورزی با توجه به آغاز سال زراعی جدید و آغاز كشت پاییزه در این استان آغاز شده است.

وی اظهار كرد: در سال زراعی 91-90 در زیر بخش زراعت، 17 میلیارد ریال خسارت به كشاورزان پرداخت شد كه پیش بینی می شود این میزان در سال زراعی جاری به 22 میلیارد ریال برسد.

مدیر گروه خدمات بیمه سرپرستی بانك كشاورزی استان مركزی بیان كرد: تنش خشكی در مزارع گندم، جو و سرمازدگی و تگرك در مزارع آبی از جمله این خسارت هاست.

وی خاطرنشان كرد: در زیر بخش دام و طیور نیز تاكنون 74 میلیارد ریال خسارت پرداخت شده كه این میزان با برآورد خسارت های بوجود آمده به 100 میلیارد ریال خواهد رسید.

مدیر گروه خدمات بیمه سرپرستی بانك كشاورزی استان مركزی بیان كرد: در راستای حمایت از بهره برداران و شاغلان بخش كشاورزی، افزایش آمار پوشش بیمه ای تاثیر بسزایی در كاهش تلفات و رشد تولیدات دارد و باید با نگاه ویژه ای به آن پرداخت.

وی تاكید كرد: انار از محصولات مهم استان است كه سطح زیر كشت این محصول بیش از هفت هزار هكتار می رسد كه از این میزان شش هزار و 36 هكتار زیرپوشش بیمه است.

كرمی خاطرنشان كرد: سرمازدگی از مهمترین خسارت های این محصول در سال های اخیر است كه در همین راستا صندوق بیمه كشاورزی اقدام به پرداخت 28 میلیارد ریال غرامت به كشاورزان نموده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.