دبیر دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی گفت : در این اجلاس كه 17 و 18 آبان ماه در اردبیل برگزار می شود 800 پیرغلام و میهمان داخلی و خارجی شركت می كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ ابراهیم طاهری افزود: میهمانان گرانقدری از كشورهای مختلف و از پنج قاره جهان در این اجلاس حسینی شركت می کنند .

وی با بیان اینكه شش دوره از اجلاس پیرغلامان حسینی در تهران ، دوره هفتم در زنجان ، دوره هشتم در بوشهر ودوره نهم در همدان برگزار شده ، گفت : دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی با استفاده از تجربه های گرانقدر بدست آمده از اجلاس های گذشته و با برنامه های متنوع و گرانسنگی برگزار می شود .

طاهری مهمترین برنامه برگزار شده در این اجلاس را طرح دو موضوع 'تبیین منویات مقام معظم رهبری در باره عزادراری و شیوه های برگزاری آیین های حسینی و آسیب شناسی عزاداری ها ' در قالب دو كارگاه علمی ذكركرد و افزود: در این كارگاهها بحث های گرانسنگی توسط متخصصان و اندیشمندان داخلی و خارجی مطرح می شود .

دبیر دهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در ادامه ایجاد زمینه نشر كتاب دهه پیرغلامان حسینی (ع) ، برپایی نمایشگاه عكس پیرغلامان حسینی ، برپایی نمایشگاه عاشورا و بیداری اسلامی ، رونمایی دومین مجموعه برگزیده نغمه های آسمانی ، ابطلال تمبر ویژه اجلاس ، ثبت ملی آیین تشت گذاری اردبیل را از جمله برنامه های جنبی این اجلاس ذكر كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.