سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مراکز مشاوره مسیر شناخت زوجین را هموار می سازد.

امیر حسین قاضی زاده، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان اینکه مشاوره پیش از ازدواج اثرات مثبتی در زندگی و ازدواج موفق دارد، اظهار داشت: هرچقدر شناخت بین زوجین بیشتر شود و جوانان با خود برخورد واقعی داشته باشند، سبب پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات زندگی زناشویی است.

وی افزود: در واقع مشاوره های قبل از ازدواج منجر به پیشگیری از ازدواج های نامناسب است و آموزش در واقع راهی برای راهنمایی کردن زوجین به سمت تشکیل خانواده موفق است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت های فعالیت های مراکز مشاوره ازدواج تصریح کرد: زوجین در راستای آموزش مهارتی خانواده با سرفصل شخصیت شناسی، مهارت های ارتباطی، نظام ارزشی، شناخت علایق طرفین،اخلاق و آداب خانواده و فرد می توانند خودشان را برای داشتن یک زندگی سالم آماده کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی در آگاهی افزایی جوانان نسبت به مقوله ازدواج اثر بخش است، تصریح کرد: از آنجا که نیاز اصلی هر فردی در خانواده آرامش است و این نیاز در سایه شناخت متقابل و درنتیجه آموزش های قبل از ازدواج صورت می گیرد.

امیر حسین قاضی زاده یکی دیگر از رموز موفقیت جوانان را در مسئله ازدواج شناخت خود دانست و خاطرنشان ساخت: برای اینکه زوجین بتوانند به درجه ای از شناخت خودشان برای رویارویی با مشکلات دست یابند، در واقع مراکز مشاوره این امکان را برای آنان فراهم می سازد.

وی ادامه داد:بخشي از اتفاقاتي كه در حوزه خانواده در كشورمان رخ مي‌دهد، ناشي از مسائل فرهنگي و فقري است كه در اين حوزه وجود دارد و فرهنگ‌سازان جامعه بايد در اين زمينه فعاليت بيشتري داشته باشند قطعا اين طرح‌ها در كاهش آمار طلاق و همچنين افزايش پايداري خانواده‌ها اثرگذار است؛ اما نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه كار در زمينه خانواده و فرهنگ‌سازي براي دوام آن، واجب عيني است.

شایان ذکر است سلسله همایش ها و مسابقات ملی «بهارزندگانی» توسط آستان مهر مرکزتخصصی خدمات مشاوره ای، آموزشی جوان، ازدواج و خانواده موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی همزمان با هفته پیوندآسمانی در 14 استان کشور برگزار می شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.