حادثه جانکاه جان باختن دانش آموزان بروجنی در سانحه واژگونی اتوبوس، آنقدر سنگین است که از ذهن ها بیرون نمی رود.

آخرین جمعه مهرماه امسال، در یک شب پاییزی، دانش آموزان و فرهنگیان دبیرستان دخترانه پاسداران عفت بروجن، در محور دهدز استان خوزستان به لردگان استان چهارمحال و بختیاری، دچار حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس شدند و بسان گل های پرپر، به خاک افتادند.
این حادثه غمناک، چنان تاسف بار و تاثر انگیز است، که نمی توان به راحتی، از کنار آن گذشت.
در زمان رخداد این حادثه غمبار، وجدان های بیدار در تکاپوی امداد رسانی به دانش آموزان بسیار مهم بوده است.
پس از بروز این سانحه دلخراش، علاوه بر جمعیت هلال احمر، اورژانس، پلیس راه، بسیجیان و سپاهیان، کارکنان سد بزرگ کارون چهار در امر امداد رسانی به حادثه دیدگان بروجنی، وظیفه انسانی خود دیدند که به کمک مصدومان اتوبوس حامل دانش آموزان بروجنی بشتابند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مسئول پشتیبانی سد و نیروگاه کارون چهار، با ابراز تأسف از این واقعه بسیار دردناک و تسلیت به خانواده های داغدیدگان، گفت: کارکنان سد کارون چهار، بلافاصله پس از رخداد این اتفاق ناگوار، با همه امکانات راهی محل حادثه شدند.
عباسقلی عیدی وند، افزود: اگر چه این اتفاق، خارج از محدوده کارون چهار بود، اما براساس حس وظیفه انسان دوستی، کارکنان سد کارون چهار، رسالت خود دانستند در نزدیک ترین زمان ممکن به کمک مصدومان حادثه بشتابند.
وی تصریح کرد: کارکنان سد و نیروگاه کارون چهار، پس از اطلاع از این حادثه ناگوار، با یک دستگاه جرثقیل 30 تنی، سه دستگاه آمبولانس، دو دستگاه خودرو شاسی بلند و چند دستگاه خودرو سواری، در محل حادثه حاضر شدند.
عیدی وند گفت: سد و نیروگاه کارون چهار، به همراه این امکانات، یک پزشک و یک بهیار، نیز به محل حادثه اعزام کرد و امکانات سد کارون چهار، نخستین امکاناتی بودند که در محل حادثه حاضر شدند.  
مسئول پشتیبانی سد و نیروگاه کارون چهار گفت: به همراه این تجهیزات و امکانات ارسالی، کارکنان راه های جایگزین سد کارون چهار، کارکنان کارگاه های دیگر این سد و نیروگاه نیز حضور داشتند.
به گفته وی؛ کارکنان سد و نیروگاه کارون چهار، با همکاری دیگر ارکان ها، برای کمک رسانی به سانحه دیدگان، از هیچ کوششی دریغ نکردند و کار امداد رسانی به حادثه دیدگان اتوبوس دانش آموزان بروجنی را در نخستین زمان دریافت اطلاعات این حادثه، آغاز کردند.

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه هفته گذشته، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.