استاندار لرستان گفت: دولت عدالت محور 48 طرح عمرانی و زیرساختی مهم لرستان را در ردیف طرح‌های مهر ماندگار قرار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان حبیب‌الله دهمرده در ستاد طرح‌های مهرماندگار لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه طرح مهر ماندگار اقدامی موثر و ابتکاری از جانب دولت خدمتگزار با هدف شتاب بخشی به روند عمران و آبادانی کشور است، گفت: حدود 37 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح‌های مهر ماندگار برای دستیابی به توسعه پایدار و همه جانبه استان لرستان در حال اختصاص است.

وی با بیان اینکه تعهد اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی مهم کشور در قالب مهر ماندگار با تعیین سقف زمانی اجرا و بهره‌برداری، نشان دهنده همت و عزم والای دولت در رشد و توسعه همه جانبه کشور به رغم سنگینی مسئولیت است، اظهار داشت: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های لرستان باید از طرح‌های مهر ماندگار به خوبی استفاده شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: از طرح مهر ماندگار باید به عنوان یک ظرفیت و فرصت مغتنم در راستای رفع مشکلات و ضعف‌های زیرساختی استان لرستان استفاده کنیم.

استاندار لرستان گفت: جذب به موقع اعتبارات و اجرای مطابق برنامه طرح‌های مهر ماندگار، موجب تحقق اهداف و برنامه‌ها در راستای ایجاد تحولی زیرساختی در روند توسعه و عمران استان می‌شود.

وی افزود: باید با تهیه یک مجموعه اطلاعاتی و آماری در قالب فرمتی کارشناسی و قابل بررسی، تمام ویژگی‌ها، شاخص‌ها و مسایل مرتبط با این طرح‌ها به صورت دقیق جمع‌آوری و ثبت شود.

دهمرده از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان خواست بر به روز رسانی مستمر اطلاعات پروژه‌ها دقت کنند.

وی افزود: اطلاعات دقیق پروژه‌ها موجب می‌شود که با سهولت و در کمترین زمان ممکن بتوان اعتبارات هزینه شده، اعتبارات مورد نیاز، میزان پیشرفت، موانع، مشکلات و قوت‌ها و ضعف‌های طرح را تعیین و مورد ارزیابی قرار داد.

در ادامه مدیرعامل آب منطقه‌ای استان لرستان با بیان اینکه در مجموع 50 طرح مهرماندگار حوزه مدیریت آب در سطح کشور شناخته شده است، گفت: از این تعداد15 طرح در استان لرستان قرار دارد.

امیدعلی سیفی افزود: متاسفانه چهار طرح از مجموع 15 طرح مهرماندگار آب منطقه‌ای استان از لیست خارج شده و اکنون 11 طرح دیگر استان با شتابی منطقی درحال اجرا هستند.

وی اظهار داشت: اعتبار پیشنهادی این طرح‌ها 95 میلیارد تومان است که تاکنون حدود 9 میلیارد تومان آن پرداخت شده است./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.