معاون وزیر امور خارجه افغانستان ابراز اطمینان کرد نیروهای امنیتی این کشور می توانند پس از خروج ناتو امنیت افغانستان را تامین کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، جاوید لودین در گفتگو با بی بی سی درباره حضور نیروهای ناتو در افغانستان و برنامه خروج آنها از این کشور و واگذاری مسئولیت به نیروهای امنیتی افغان گفت: گذار و انتقال به هیچ وجه پدیده ای منفی نیست. اینکه ما مسئولیت ها را می پذیریم و نیروهای بین المللی از افغانستان خارج می شوند اساسا بزرگترین موفقیت راهبردی است که ما در ده سال گذشته بدست آورده ایم.
وی افزود: اینکه نیروهای افغان مسئول تامین امنیت و دفاع از افغانستان شوند به این معنی نیست که افغانستان نیازی به ادامه ی حمایت دیگر کشورهای دنیا از افغانستان ندارد.
جاوید لودین ادامه داد: من گزارش گروه بحران بین الملل را که در آن گفته شد، بعد از سال 2014 احتمال سقوط دولت کابل وجود دارد، رد می کنم و از این گزارش ناخرسند هستم. این گروه کارهای خوبی در گذشته انجام داد اما کارهای نامناسب زیادی هم انجام داد که انتشار این گزارش یکی از این کارها است.
معاون وزیر امور خارجه افغانستان افزود: امنیت در افغانستان از جنبه هایی افت کرده است. ما شاهد روند های ناخوشایند از جمله بمب گذاری های انتحاری در چند سال گذشته هستیم. ما شاهد بکارگیری تاکتیک های دیگری هستیم که در مناطق شهری رخ می دهند. اما اوضاع اساسا در مسیر نادرست قرار ندارد. با توجه به ماهیت تهدیدی که علیه افغانستان وجود دارد می توانم با اطمینان بگویم که نیروهای افغان می توانند امنیت کشور را تامین کنند چون عقب نشینی نیروهای ناتو حس مسئولیت عمیقی را به نیروهای افغان می بخشد.ما با یک جنگ تمام عیار روبرو نیستیم بلکه با خطر نفوذ نیروها از مرز روبرو هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار