مدیركل مشاركت ها و شهرداری های نهاد كتابخانه های كشور گفت: اكنون انجمن خیران كتابخانه ساز در 20 استان كشور تشكیل شده و قرار است تا پایان سال در دیگر استان های كشور این انجمن تاسیس شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان 'علی غیاثی ندوشن' افزود: در حال حاضر در برخی استان های كشور كار تشكیل انجمن خیران كتابخانه ساز در شهرستان ها دنبال شده تا از این طریق بتوان توسعه فضاهای فرهنگی به ویژه در امر كتابخانه ها را شاهد باشیم.

وی تصریح كرد: راه اندازی انجمن خیران كتابخانه ساز تنها مختص ساخت فضاهای كتابخانه ای نیست، بلكه باید از اندیشه ها و تفكرات اندیشمندان در این انجمن نیز به خوبی استفاده شود.

مدیركل مشاركت ها و شهرداری های نهاد كتابخانه های كشور با اشاره به اینكه این اقدامات می توان توسعه فضاهای فرهنگی را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: اكنون خیران كمك های فراوانی در راستای امر ساخت كتابخانه دارند به طوری كه هر هفته مواردی در زمینه اهدای زمین و ساختمان جهت كتابخانه در كشور را داریم.

غياثي ندوشن با بیان اینكه زمینه فعالیت خیران در امر ساخت كتابخانه از قبل وجود داشته است، افزود: در بحث مدرسه سازی بسیاری از كمبودهای فضاهای آموزشی از سوی خیران تامین شد و اكنون خیران و نیكوكاران می توانند در ساخت كتابخانه ها در مناطق مختلف كشور اقدام جدی داشته باشند.

وي افزود: نیاز است همه خیران و نخبگان دلسوز در حوزه فرهنگ تلاش جدی داشته باشند تا بتوانیم با همكاری دیگر ارگان ها و نهادها نسبت به رفع مشكلات این حوزه اقدام شود.

مدیركل مشاركت ها و شهرداری های نهاد كتابخانه های كشور برگزاری انتخابات هیات مدیره انجمن خیران كتابخانه ساز می تواند گام موثری در جهت توسعه فرهنگی باشد، تصریح كرد: امیدواریم خیران استان لرستان نیز جهت توسعه فعالیت های كتابخانه های جهت ترویج فرهنگ كتابخوانی در میان جوانان اقدامات اساسی و مهم را انجام دهند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.