شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، فردا با رفتن به مقر دولت فعالیت های خود را از سرمی گیرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المنار لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، فردا با رفتن به مقر دولت فعالیت های خود را از سرمی گیرد.


از سوی دیگر، میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح مسئولیت تحریک مردم را برعهده کسانی دانست که اقدام به این کار می کنند.

 میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح به خاطر استثنایی بودن شرایط آن گونه که وی آن را توصیف کرد تصمیم گرفت این پیام را خطاب به مردم لبنان بفرستد که نظامیانی که در میدان نبرد کشته شدند، شهید راه وطن هستند و شهید یک نهاد یا خانواده یا منطقه خاص نیستند.

میشل عون گفت: ما سرلشکر الحسن و کسانی را که با وی کشته شدند شهید راه دفاع از لبنان می دانیم و از همه می خواهیم از آنها تجلیل کنند. ولی رفتارهایی که این روزها برخی ها می کنند و تلاش می کنند جوی را به وجود بیاورند که شاهد آن هستیم این تاثیر منفی بر روند اوضاع دارد. زیرا اوضاع کشور را به سمت درگیری های سیاسی میان احزاب مختلف می برد و این چیز بدی است. ما نمی توانیم اجازه دهیم این رفتارها ادامه یابد و برخی ها از خون شهیدان به عنوان ابزاری برای مقاصد خود استفاده کنند.

ژنرال عون در عین حال که خشمگین شدن از این ترور را حالتی طبیعی دانست هشدار داد تحریک کردن مردم در درجه نخست به خود تحریک کنندگان آسیب می زند و ماموریت حافظان امنیت لبنان را دشوار می کند.

عون گفت: ما نمی خواهیم از این جنایتی که در حق مردم لبنان صورت گرفته است برای ایجاد درگیری و اختلاف میان خود لبنانی ها و شعله ور کردن اختلافات مذهبی استفاده شود. ما نباید اجازه دهیم این جنایات افزایش یابد و با تلاش برخی ها برای سوء استفاده از این جنایت و تبدیل آن به نبرد سیاسی واکنش های متقابل در جامعه ایجاد شود... تمام کسانی که مردم را تحریک می کنند مسئولیت حوادث ناشی از آن متوجه آنها است اما وقتی آسیب به وجود بیاید دیگر مسئله تحمل مسئولیت و.. سودی ندارد.

میشل عون بار دیگر از دولت و هیئت عالی امدادرسانی خواست خسارتهای ناشی از انفجار اشرفیه را جبران کنند و مردم را در این شرایط تنها نگذارند. وی افزود شخصا این مسئله را پیگیری خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار