دفتر رسانه ای نخست وزیری لبنان مسئولیت تحریک مردم را که به حمله تظاهرکنندگان به کاخ نخست وزیری منجر شد متوجه فواد سنیوره رئیس فراکسیون المستقبل دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه المنار، علی عواضه گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت: دفتر رسانه ای نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه ای گفته است تعرض تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی، پس از سرداده شدن سلسله شعارهای تحریک کننده در مراسم تشییع جنازه سرلشکر وسام الحسن به ویژه درخواست فؤاد السنیوره رئیس فراکسیون المستقبل از توده های شرکت کننده در مراسم برای رفتن به سوی ساختمان نخست وزیری صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است دفتر میقاتی این تجاوزات را که به زخمی شدن بیش از 15 تن از نیروهای نظامی منجر شد در معرض افکار عمومی قرار می دهد و مسئولیت تلاش برای ورود به ساختمان نخست وزیری و پیامدهای آن را متوجه کسانی می داند که با شعارها، اقدامات و موضع گیریهای خود مردم را تحریک کردند.
دفتر میقاتی همچنین تاکید کرده است این کافی نیست که برخی ها بیانیه صادر می کنند و می گویند پیش از وقوع این حوادث از درخواست برای تصرف ساختمان نخست وزیری خبر نداشته اند یا این که در صدد توجیه این مسئله بر آمده اند.

در پایان این بیانیه آمده است این که برخی ها نماد ملی بودن ساختمان کابینه را درک نمی کنند موجب می شود نخست وزیر تلاش و فداکاری بیشتری برای خارج کردن لبنان از این محنت بزرگ و یافتن راههایی برای احیاء پیوند میان مردم به خرج دهد.
برچسب ها: سنیوره ، شورش ، بیروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار