در پی ناآرامی های اخیر کویت که بیش از 110 مجروح برجا گذاشت، هیأت وزیران کویت اعلام کرد: تجمع بیش از بیست نفر در خیابان ها و میادین شهرهای این کشور، بدون اخذ مجوز از دولت ممنوع است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العالم، در پی ناآرامی های اخیر کویت که بیش از 110 مجروح برجا گذاشته، هیأت وزیران کویت اعلام کرد: تجمع بیش از بیست نفر در خیابان ها و میادین شهرهای این کشور، بدون اخذ مجوز از دولت ممنوع است.

خاطرنشان می شود مردم و برخی نمایندگان مخالف کویت عصر روز گذشته با برپایی تظاهراتی مخالفت خود را نسبت به اصلاح جزئی قانون انتخابات این کشور از سوی امیر کویت را ابراز کردند.

پلیس ضد شورش برای متفرق کردن معترضین بارها از گاز اشک آور، بمب های صوتی و گلوله های پلاستیکی استفاده کرد. نیروهای پلیس همچنین ده ها نفر از جمله "ولید الطبطبایی" نماینده اسلامگرای سابق پارلمان کویت را بازداشت کردند.

در جریان درگیری نیروهای پلیس با معترضین دستکم بیش از 100 نفر زخمی شدند که 11 تن از این افراد پلیس بودند. وزارت کشور کویت با تایید شمار زخمی ها اعلام کرد که 11 نیروی پلیس بر اثر پرتاب سنگ از سوی تظاهرات کنندگان زخمی شدند.

گفته می شود تظاهرات روز گذشته بزرگترین تجمع تاریخ کویت محسوب می شود که حدود 100 هزار نفر در آن مشارکت داشتند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار