سرپرست طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفيه خانه جنوب تهران به دشت هاي ورامين، پاکدشت و شهر ري از ساخت اين خط با هدف انتقال سالانه 278 ميليون مترمکعب پساب خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو (پاون)، علي حسين معيدي نيا گفت: خط نخست طرح شامل يک کانال بتني ذوزنقه اي به طول 36 کيلومتر است که حدود 25 سال از ساخت آن مي گذرد.

وي افزود: اين خط ظرفيت انتقال چهار مترمکعب بر ثانيه از پساب هاي تصفيه خانه جنوب تهران به دشت ورامين را دارد.

معيدي نيا گفت : از آنجا که ظرفيت خروجي تصفيه خانه جنوب تهران داراي نوسان است و قادر خواهد بود تا 13 مترمکعب بر ثانيه پساب را در شرايط حداکثري توليد کند،
براي انتقال بقيه ظرفيت خروجي تصفيه خانه به دشت ورامين لازم بود سامانه خط دوم طرح نيز اجرا شود.

وي با بيان اينکه خط دوم انتقال تصفيه خانه جنوب تهران با ظرفيتي افزون بر 9 مترمکعب بر ثانيه احداث مي شود، گفت: اين سامانه شامل يک خط لوله به طول 36 کيلومتر با قطر سه متر است که در مجاورت خط نخست (کانال موجود تهران) تعبيه خواهد شد.

معيدي نيا اظهار داشت: با  اين سامانه، سالانه 203 ميليون مترمکعب نياز آب کشاورزي دشت ورامين، 25 ميليون مترمکعب نياز آب کشاورزي شهر ري و همچنين 50 ميليون مترمکعب تغذيه مصنوعي دشت ورامين تامين خواهد شد.

وي هزينه اجراي طرح را افزون بر 1000 ميليارد ريال بيان ن کرد و با اشاره به مزاياي مهم آن گفت : با اجراي اين طرح، افزون بر جلوگيري از بحران آب زيرزميني دشت ورامين، امکان تامين آب قابل تنظيم براي حدود 25 هزار هکتار از شبکه 50 هزار هکتاري ورامين و شهرري فراهم خواهد شد که نقش بسزايي را در توليد محصول هاي کشاورزي و افزايش ضريب ماندگاري کشاورزان در منطقه ايفا مي کند.

وي تصريح کرد: با توجه به آنکه خط نخست (کانال روباز موجود) به لحاظ عبور از مناطق مسکوني و شهري، مشکلات زيست محيطي و اجتماعي ايجاد کرده است، استفاده از لوله و انتقال پساب از طريق مجراي سرپوشيده در خط دوم ، تا حد زيادي اين مشکلات را در آينده برطرف خواهد كرد./عب
برچسب ها: ساخت ، انتقال ، پساب ، تصفیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار