کریستین نئودورسکو سفیر رومانی در تهران بعد از ظهر امروز(دوشنبه) با محمدمهدی زاهدی، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و رومانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران در ابتدای این دیدار محمدمهدي زاهدی رئيس كميسيون آموزش مجلس با اشاره به اهمیت تحکیم و تقویت مناسبات درعرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه روابط پارلمانی فیمابین گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در رشد و توسعه مراوادات دوستانه میان جمهوری اسلامی ایران و رومانی ایفا کنند.

وي بر آمادگی این کمیسیون برای حمایت از گسترش همکاری‌های مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید کرد و افزود: در حوزه‌های علمی و فناوری‌های دانش بنیاد زمینه‌های مناسبی در ایران و رومانی فراهم است که باید با ارتباطات مستمر میان مراکز دانشگاهی به توسعه و گسترش آن کمک کرد.

نماینده‌ی مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در پایان به وجود ظرفیت‌های فراوان همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و خاطر نشان کرد:‌ پیروی اتحادیه روپا از سیاست‌های غیرمنطقی آمریکا در قبال ایران به زیان منافع ملی این کشورها می‌باشد و کشورهای اروپایی را از فرصت بزرگ همکاری‌های اقتصادی با ایران محروم می‌کند.

در ادامه این دیدار "کریستین تئودورسکو" سفیر رومانی در تهران با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی میان دو کشور گفت: روابط دیرینه فرهنگی و بازرگانی میان مردم دو کشور بستر مناسبی برای گسترش مراوادات فیمابین می‌باشد و مقامات سیاسی و پارلمانی رومانی بر توسعه ارتباطات دوستانه با ایران تاکید دارند.

وی در پایان روند همکاری‌های صنعتی و بازرگانی رومانی و ایران را مثبت و رو به جلو خواند و افزود: ‌امیدوارم با حل پاره‌ای مشکلات و موانع روند همکاریهای دو کشور هر چه بیشتر توسعه و گسترش یابد.

انتهای پیام/س2

برچسب ها: رومانی ، مجلس ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار