ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه آمريکا در مصاحبه با روزنامه تايمز ‌آو اينديا مدعي شد که آمريکا از مقامات هندي مي‌خواهد تا پيام ايالات متحده را به رهبر ايران برسانند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تايمز‌ آو اينديا، چند روزي است که مقامات و رسانه‌هاي آمريکايي به مسئله مذاکره رو در رو ميان ايران و ايالات متحده پرداخته‌اند. 

بر همين اساس، ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه آمريکا پيش از آغاز مذاکرات امنيتي-استراتژيکي با رانجان ماتاي، وزير امور خارجه هند و شيوشانکار منون، مشاور امنيت ملي هند در دهلي نو، در مصاحبه‌اي با روزنامه هندي تايمز آو اينديا مدعي شد که  آمريکا از مقامات هندي انتظار دارد تا  پادرمياني کرده و از مقامات ايراني درخواست کنند که مذاکرات هسته‌اي را از سر گيرند.

برنز ابراز اميدواري کرد که هند اين پيام را به رهبر ايران برساند.

معاون وزير خارجه آمريکا مدعي شد که اعمال تحريم‌هاي سنگين براي به پاي ميز مذاکره نشاندن ايران ضروري بوده و اذعان کرد که ديپلماسي اولين اولويت دولت آمريکا در امر فعاليت‌ هسته‌اي ايران است.

فرستاده دولت آمريکا در پايان مصاحبه خود با تاکيد بر گزينه ديپلماسي براي حل موضوع هسته‌اي ايران گفت: به عقيده ما مشارکت جدي ايران در پروسه ديپلماتيک 5+1 بسيار ضروري است.
برچسب ها: ویلیام ، برنز ، آمریکا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۰۱ آبان ۱۳۹۱
بابا ما با هر کس رابطه برقرار میکنیم امریکا میخواد پیام بده
آخرین اخبار