"جان بولتون" سفير سابق آمريکا در سازمان ملل گفت روي کار ماندن دولت اوباما به مدت چهار سال ديگر براي امنيت ملي آمريکا و جايگاهمان در خاورميانه خيلي خطرناک است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، "بولتون" در برنامه شالوم شو گفت: به نظر من انتخاباتي که به زودي در آمريکا برگزار مي شود، مهمترين انتخابات رياست جمهوري است که ما به عمر خود ديده ايم؛ شکي نيست که فقط موضوع مسائل اقتصادي داخلي که مهم ترين مساله نيز به شمار مي آيد، مطرح نيست ولي مسائلي که براي امنيت ملي آمريکا بسيار حساس هستند در ميانند. همچنين موضوع امنيت دوستان و متحدان آمريکا و نيز صلح و امنيت جهاني نيز مطرح است.
وي ادامه داد به نظر من ما در چهار سال اخير سياست خارجي بسيار خطرناکي را دنبال کرده ايم که باعث شده است آمريکا در صحنه جهاني تضعيف شود و دوستان و متحدان ما با خطرهاي بيشتري روبرو شوند. از اين رو به نظر من روي کار آوردن رهبراني تازه در کاخ سفيد بسيار مهم است.
سفير سابق آمريکا در سازمان ملل گفت به نظر من سياست ريگاني، سياستي متفاوت است و دنبال کردن صلح با نشان دادن قدرت مي تواند محيطي بسيار متفاوتي را در منطقه ايجاد کند و باعث مي شود ما به اهداف ديرباز آمريکا نزديک تر شويم.
وي افزود اسرائيل اکنون با خطري بزرگتر از هر زمان ديگر روبروست؛مرزهاي اسرائيل از امنيت کمتري برخوردار است. اکنون موجوديت اسرائيل با خطر روبروست و اين مساله را مي توان به معني واقع، يک تهديد موجوديتي دانست.
سفير سابق آمريکا در سازمان ملل گفت اسرائيل در حال حاضر بيش از هر زمان ديگر براي آمريکا اهميت دارد.
وي درباره روابط آمريکا و اسرائيل گفت به نظر من دولت اوباما باعث دور شدن چشمگير از سياست هردو حزب آمريکا در رابطه با اسرائيل از زمان تاسيس آن در 1949 شده است. اوباما به صورت علني از اسرائيل فاصله گرفت. اگر اين دولت چهار سال ديگر در آمريکا روي کار باشد، اوضاع براي خاورميانه بسيار خطرناک خواهد بود. به نظر من تلاش براي تغيير در رهبري کاخ سفيد به اندازه مسائل اقتصادي مهم است. اين امر براي امنيت ملي آمريکا و روابط اسرائيل و آمريکا از اهميت بسياري برخوردار است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار