يک کارشناس سياست خارجي گفت: غرب در تلاش است تا پرونده‌ي هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران را كه داراي جنبه فني و حقوقي است، سياسي كرده و اين كشور را به استفاده غيرصلح آميز هسته‌اي متهم و با اين بهانه اهداف خصمانه خود را در منطقه پيگيري كند.

رضا کلهر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به  تلاش 1+5 براي ادامه مذاكرات هسته‌اي با ايران گفت: اشتون به عنوان نماينده اتحاديه اروپا در تلاش است تا از طريق گفتمان و مذاكره، مسئله هسته‌اي ايران را حل كند اما آمريكا و رژيم صهيونيستي با كارشكني‌هاي خود مانع پيشرفت روند پرونده هسته‌اي اين كشور هستند.

وي با تأكيد بر رياست دوره‌اي ايران بر جنبش عدم تعهد خاطر تصريح كرد: رياست ايران بر جنبش عدم تعهد، جايگاه ايران در منطقه و جهان را بيش از پيش قدرتمند كرده و به دليل حمايت همه جانبه اين جنبش از فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران، تاثير به سزايي در روند مذاكرات خواهد داشت.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: غرب در تلاش است تا پرونده‌ هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران را كه داراي جنبه فني و حقوقي است، سياسي كرده و اين كشور را به استفاده غيرصلح آميز هسته‌اي متهم و با اين بهانه اهداف خصمانه خود را در منطقه پيگيري كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غرب ، مذاکرات ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار