تماشاچيان با چشم هاي بسته براي ديدن نمايش نامه دو اپيزودي "كابوس نامه" وارد تماشاخانه "پارين"مي شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران نشست خبري نمايش "كابوس نامه" با حضور "وحيد رهباني" كارگردان، "بهزاد مرتضوي" مدير تماشاخانه "پارين" و ديگر عوامل اين نمايش در خانه هنرمندان برگزار شد.
در ابتداي اين نشست وحيد رهباني كارگردان كابوس نامه در خصوص اين نمايش گفت: نمايش كابوس نامه برگرفته از فصل اول كابوس نامه است كه به صورت 6 بخش 2 اپيزودي طراحي شده است.
وي ادامه داد: در يك كارگاه هنري هنرپيشه هاي نوپا خواب هاي خود را به صورت نقاشي در مي آورند و با اضافه كردن جملاتي بي معني در كنار نقاشي ها، فضاي سالن را از اين نمايش ها پر مي كنيم.
رهباني ضمن اشاره به فصل بندي نمايش، افزود: نمايش نامه از 10 قصه متفاوت شكل گرفته است كه با انتخاب 6 قصه از ميان آن ها به صورت سه فصل به نمايش گذاشته مي شود.
وي عنوان كرد: تماشاچيان با چشم هاي بسته وارد صحنه نمايش مي شوند و به ذهن ناخودآگاه تماشاچيان آزادي حسي مي دهد.
رهباني اظهار داشت: در نمايش "كابوس نامه" 12 نفر حضور دارند كه در اين مدت ممكن است كه افرادي اضافه و يا كم شوند.
وي در خصوص تماشاخانه "پارين"، اظهار داشت: ساخت تماشاخانه در عرصه تئاتر امروز ايران شبيه معجزه است و در دوراني كه تئاتر با كمبود فضاي صحنه مواجه شده يك نعمت به شمار مي آيد.
رهباني تاكيد كرد: تصميم گيري در خصوص نگارش نمايش نامه تك نفري نيست بلكه نمايش ما با تصميم گروهي به صورت ژانرهاي مختلف اسطوره اي و يا طنز انتخاب شدند.
وي در ادامه تاكيد كرد: با توجه به آينده تئاتر و نبود نمايش نامه هاي باشكوه دنبال هنرپيشه هاي هستم كه توانايي نگارش نمايش نامه را نيز داشته باشند.
رهباني اظهار داشت: تعدادي از گروهي كه در نمايش ما كار مي كنند با وجود گذراندن دوره بازيگري اولين بار است كه بازي در صحنه تئاتر را تجربه مي كنند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: در نظر داريم كه سال آينده نيز كارگاه جديد و با گروهي تازه را تشكيل دهيم و به همين منظور عضوهاي جديدي از هنرمندان را نيز مي پذيريم.
در ادامه بهزاد مرتضوي، مدير تماشاخانه "پارين" در خصوص ظرفيت اين تماشاخانه عنوان كرد: در چند سال اخير داشتن يك سالن مناسب براي تئاتر دغدغه من بوده است و به همين منظور اين سالن را كه پيش از اين به صورت زيرزمين بود با هزينه بالايي خريداري كردم.
وي اظهار داشت: براي بازسازي و ساخت سالن هاي تئاتر خانه خود را رهن كردم و از بانك براي ساماندهي جديد وام گرفتم.
مرتضوي تاكيد كرد: هدف من از ساخت اين تماشاخانه پراكنده كردن هنرمندان از يك سالن به سالن هاي مختلف شهر تهران بود تا هنرپيشه هاي تئاتر از تماشاخانه ايرانشهر دل بكنند و به سالن هاي روي بياورند.
وي خاطر نشان كرد: وحيد رهباني، ريسك بزرگي را انجام داد كه در يك تماشاخانه خصوصي تصميم به اجراي تئاتر گرفت.
مرتضوي گفت: تماشاخانه "پارين" بهانه‌اي است براي جذب مردم به تئاتر و همچنين دسترسي آسان تر آن به نمايش هاي مختلف تئاتر است.
مدير تماشاخانه "پارين"اظهار داشت: سالن تماشاخانه "پارين" با گنجايش 100 نفري و در فضاي 7 در 12 متر به نمايش "كابوس نامه" در دو اجراي و در ساعت هاي 19 و 20:30 اختصاص داده است./ص
برچسب ها: هنر ، هنرپیشه ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار