مردم ايران داراي ذوق هنري بالايي هستند، اما متاسفانه تا حدودي از هنر و نمايشگاههاي هنري فاصله گرفته اند.

آلاله شكوري، هنرمند نقاش كشورمان كه بيش از دو دهه در زمينه نقاشي فعاليت مي كند در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمي باشگاه خبرنگاران ؛گفت: نمايشگاه گروهي كه در حال حاضر در فرهنگسراي نياوران برگزار شده است در برگيرنده حدود يكصد اثر از 50  هنرمند جواني است كه خلق اثر با تكنيك سورئال را تحت نظارت و تعليم استاد طاه بهبهاني فرا گرفته اند.
وي درباره موضوع مورد توجه و مشترك در اين نمايشگاه افزود: در اين نمايشگاه هنرمندان به سوژه اسب با شيوه سورئال پرداخته اند و آثاري متفاوت را خلق كرده اند.
وي در ادامه تصريح كرد: پرداختن به سوژه هاي متفاوتي چون اسب نيازمند تفكر و ديدگاه متفاوتي است و در حقيقت هنرمندي كه قصد دارد به اين نوع موضوعات بپردازد بايد  ايده پردازي خوب را در اثر داشته باشد.
شكوري در ادامه خاطرنشان كرد: تاكنون به "سوژه اسب" چندان پرداخته نشده است، به عبارت ديگر اين سوژه از جمله سوژه هايي است كه كمتر مورد توجه براي ارائه در قالب اثر هنري قرار گرفته است.
وي درباره پي گرفتن شيوه اساتيد از سوي شاگردان نيز گفت: هنرمندان جواني كه تحت تعليم يك استاد به خلق اثر مي‌پردازند بايد پس از فرا گرفتن شيوه هاي استاد، توانايي خلق اثر با ايده هاي خود را داشته باشند.
اين هنرمند نقاش اظهار داشت: البته اين امر يعني استفاده از شيوه هاي اساتيد در كنار ايده هايي كه برگرفته از تفكر خود هنرمند است نياز به جسارت دارد هر چند كه اگر هنرمند جواني به اين مرحله برسد مي‌تواند تواناييهاي خود را به اثبات برساند.
وي  همچنين درباره برگزاري نمايشگاه گروهي هنرمندان جوان در جوامع بين المللي نيز گفت: هنرمندان براي معرفي بيشتر در جوامع هنري نيازمند برگزاري نمايشگاه هستند، اما اين نمايشگاهها كه در داخل كشور برگزار مي شود تنها معرفي هنرمندان جوان در جامعه هنري داخلي را در پي دارد در حالي كه هنرمندان تجسمي بايد به جوامع بين المللي نيز معرفي شوند و اين امر نيازمند بسترسازي به جهت نمايش آثار هنرمندان جوان در نمايشگاههاي بين المللي است.
شكوري تصريح كرد: اگر آثار هنرمندان جوان در نمايشگاههاي بين المللي به نمايش گذاشته شود باعث معرفي بيشتر هنرمندان جوان با قابليت و ارائه ايده هاي متفاوت خواهد شد.
وي در ادامه به تربيت ديد مخاطب در كشورمان نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر كمتر شاهد بازديد مخاطبان از نمايشگاههاي هنري هستيم و در حالي كه نمايش آثار هنري نيازمند مخاطب است در حقيقت نمايشگاه و مخاطب بايد همسو با يكديگر باشند و در اين صورت يك نمايشگاه موفق خواهد شد.
اين هنرمند نقاش خاطرنشان كرد: حضور بازديد  كننده در نمايشگاههاي هنري فقط براي خريد آ‌ثار نيست، بلكه به نوعي مي‌تواند آشتي بين هنر و بازديدكننده باشد كه بسيار حائر اهميت است.
شكوري تاكيد كرد: مردم كشورمان داراي ذوق بالاي هنري هستند كه البته تقويت اين ذوق هنري نيازمند بسترسازي است كه اين بسترسازي نيز با برگزاري نمايشگاه و ترغيب مخاطبان براي بازديد از اين نمايشگاه ميسر خواهد بود.
اين هنرمند برجسته نقاشي ايران كه آثاري در زمينه نقاشي و نقش برجسته را در اين نمايشگاه ارائه داده است؛ گفت: نمايشگاه نقاشي "سوژه اسب" به مدت 10 روز در فرهنگسراي نياوران ادامه دارد./ص

برچسب ها: نمایشگاه ، نقاشی ، اسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار