برداشت محصولات پاییزه نهاوند شامل چغندر قند، ذرت دانه ای، ذرت علوفه ای و سیب درختی در 14 هزار و 700 هکتار از اراضی کشاورزی و باغهای نهاوند آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال محصول چغندر قند در سطح دو هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان نهاوند کشت شده و از هر هکتار ۳۵ تن چغندر قند برداشت می شود.
ظفری از تولید ۹۰ هزار تن چغندر قند در نهاوند خبر داد و افزود: تولید این محصول با توجه به کاهش استفاده کشاورزان از سموم دفع آفات و بهره‌مندی کشاورزان از کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی سبب افزایش۱۰ درصدی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در زمینه کاشت، داشت و برداشت این محصول در نهاوند خبرداد و افزود: شهرستان نهاوند در زمینه کاشت و تولید دانه‌های روغنی در استان همدان دارای مقام نخست بوده و کشاورزان نهاوند بیش از ۷۰ درصد دانه‌های روغنی استان همدان راتولید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی حاصلخیز نهاوند به کشت ذرت دانه‌ای و ۵۰۰ هکتار به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است، پیش بینی کرد: امسال ۴۲ هزار تن ذرت دانه‌ای ۲۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای از مزارع نهاوند برداشت شود./س
.
برچسب ها: برداشت ، محصولات ، پاییزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.