مدير جهاد كشاورزي كاشمر از برداشت 75 هزار تن محصول انگور از تاكستان هاي اين شهرستان خبر داد.


صوابي در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت: 3500 هكتار از زمين هاي اين شهرستان زير كشت انگور قرار دارد كه بطور  ميانگين امسال از هر هكتار 25 تن انگور برداشت شده است
وي با اشاره به افزايش 15 تا 20 درصدي اين محصول نسبت به سال گذشته گفت:  به دليل افزايش قيمت كشمش در سال جاري تنها 20 درصد انگور معا دل 15000 تن به صورت تازه خوري مصرف شد و60 هزار تن ديگر به 15000 تن كشمش تبد يل شده است .
مديرجهاد كشاورزي كاشمر افزود: 50 درصد كشمش كاشمر كه معادل 7500 تن كل اين محصول است به كشورهاي آسيايي مانند پاكستان و تاجيكستان و كشورهاي اروپايي مانند فرانسه و انگليس صادر مي شود و 50 درصد باقيمانده توسط خود باغداران در سطح كشور به فروش مي رسد.
صوابي تصريح كرد: تاكستان هاي كاشمر داراي 20 نوع انگور است كه انگورهاي پيكامي و عسكري كه از بهترين انواع آن به شمار مي رو د براي تبديل به دو نوع كشمش سبز قلمي و دودي استفاده مي شود.
مدير جهاد كشاورزي كاشمر از شيره ي انگور، آبغوره و غوره ترش به عنوان ديگر فرآورده هاي انگور اين شهرستان نام برد و افزود: بيشترين ميزان انگوركاشمر در روستاهايي كسرينه، محمديه و قلعه بالا توليد مي شود. /س
 
برچسب ها: جهاد ، انگور ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.