نرخ ضريب جيني براساس آخرين آمار موجود در سال گذشته در مناطق شهري 356 هزارم و مناطق 339 هزارم بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عادل آذر رئيس مرکز آمار ايران با بيان اين مطلب در همايش روز بزرگداشت آمار و برنامه ريزي گفت: هر چه رقم ضريب جيني به صفر نزديک تر باشد متوسط وضعيت اقتصادي کشور از لحاظ درآمد بهتر است.

رئيس مرکز آمار ايران تصريح کرد:‌ متوسط درآمد خانوارهاي شهري در سال 89 بالغ بر 130 ميليون ريال و درآمد روستاها 79 ميليون ريال بوده است که به طور معمول خانوارها کمترين ميزان درآمد خود را اعلام مي کنند.

وي با بيان اينکه رشد توليد ناخالص ملي از سال 85 تاکنون آمارهاي آن توسط مرکز آمار ايران تهيه شده است که آمار مربوط به سال 90 در خصوص توليد ناخالص ملي بدون نفت 5.2 و با نفت 4.67 است که آمار دقيق اين عددها تا پايان سال اعلام مي شود.

وي در خصوص تعداد طرح هاي قابل اجرا از سوي مرکز آمار ايران تا پايان سال گفت: حدود 46 پروژه در دستور کار بوده که در سال جاري به 100 پروژه رسيده است که براي اجراي آن جدول داده سپاري با پيشرفت 40 درصدي تهيه شده است.

وي افزود: براساس اين جدول ما به سازمان ملل قول داده ايم که موضوع SNA 2008 ميلادي را در کشور به مرحله اجرا بگذاريم که اين کار باعث افزايش دقت آمارهاي ارايه شده در کشور مي شود.

عادل آذر در خصوص ارايه حساب هاي ملي در حوزه هاي مختلف گفت: تهيه حساب هاي ملي سلامت براي اولين بار در سال 87 در کشور آغاز شد که اين کار در سال هاي 88 و 89 و 90 نيز ادامه پيدا کرده و در حال بيرون آمدن آمار است.

وي در خصوص تهيه آمارهاي مالي دولت گفت: بيشترين ميزان همکاري در مورد حساب هاي مالي دولت مربوط به حوزه ICT است و بعد از آن اتاق هاي گردشگري، تعاون و ساير زيرساخت هاي دولتي را شامل مي شوند که ما براساس اجراي SNA 2008 با ويرايش 4 در حال اجراي آن هستيم و اين موضوع شامل آمار جمعيتي کشور هم مي شود.

وي ادامه داد: در رابطه با ويرايش آمار  جمعيت فايلي را از پست گرفته ايم که شامل 6 ميليون و 400 فايل پستي خانوارها مي شود.

وي در پايان افزود: سرشماري کشاورزي امسال براساس ماده 68 قانون برنامه پنجم توسعه به صورت آزمايشي در استان هاي فارس و مازندران انجام مي شود ضمن آنکه استقرار نظام جامع اطلاعات در مرکز آمار ايران طراحي شده و تاکنون هيچگونه سرقت اطلاعاتي در اين مرکز به وقوع نپيوسته است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار