دبیر کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تصویب 30 روستای هدف گردشگری جدید در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس فریدون فالی اظهار داشت: پیش از این 16 روستای هدف گردشگری در فارس تصویب و معرفی و روستاهای قصر یعقوب در خرمبید و دشتک در مرودشت به عنوان روستاهای الگو طی مدت دو سال انتخاب شده‌اند و با تصویب فهرست جدید روستاها تعداد روستاهای هدف گردشگری فارس به 46 روستا می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به سیاست سازمان میراث فرهنگی کشور در جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری گفت: سهم این استان از این مجموع 560 هزار نفر است که در این جلسه راهبردها و سیاست‌گذاری‌های دستیابی به این تعداد گردشگر خارجی از سوی این اداره کل ارائه و مقرر شد برنامه‌های اجرایی بر حسب سیاست‌گذاری‌های انجام شده با لحاظ اهداف کمی تدوین و در جلسه آینده ارائه شود.
وی اضافه کرد: بدیهی است برنامه‌های ارائه شده باید دربر گیرنده مسئولیت اجرایی بخش‌های خصوصی و دولتی و زمان‌بندی لازم برای دستیابی به اهداف در مقاطع زمانی مشخص باشد.
این مسئول در تشریح نحوه انتخاب روستاهای هدف گردشگری بیان داشت: اولویت انتخاب روستاها بر اساس شاخص‌هایی مانند شناخته شده بودن روستا به عنوان یکی از مقاصد گردشگری، وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور و امکان تاًسیس شرکت تعاونی گردشگری است.
این مسئول ادامه داد: همچنین میزان مسافت روستا تا قطب‌های جمعیتی، میزان گردشگرپذیری در فصول مختلف و وجود امکانات خدمات عمومی (مدرسه، درمانگاه و ...) از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده است.
فعالی افزود: الزاماتی مانند مطالعات راهبردی، داشتن طرح هادی، امکانات زیرساختی (آب، برق، تلفن و ...)، جمعیت بالای 50 خانوار، کیفیت راه دسترسی و عرصه قابل تملک نیز در انتخاب این روستاها موثر هستند.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: دفتر روستایی، دفتر فنی و دفتر برنامه‌ریزی استانداری فارس، امور عشایر این استان، سازمان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد تعاون و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از جمله دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیرنده در انتخاب روستاهای هدف گردشگری هستند./س

برچسب ها: روستای ، هدف ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.